Az eddig érvényes európai szabályozás szerint csak a 3,5 tonnánál kisebb, biztonsági övvel felszerelt járművekben volt az alapszabály, hogy a biztonsági övet be kell kapcsolni. Ezt az intézkedést most az összes járműkategóriára kiterjesztik, így ezentúl – ha van biztonsági öv – akkor azt minden járművön be kell kapcsolni, elöl-hátul, személyautóban, teherautóban vagy akár távolsági buszon.
Jacques Barrot, a Bizottság közlekedésért felelős alelnöke szerint mindez hozzájárulhat ahhoz, hogy az évtized elejéhez képest 2010-re a felére csökkentsék a halálos kimenetelű balesetek számát az európai utakon.
A szabály irányelv, vagyis életbelépéséhez a gyakorlatban arra van szükség, hogy a tagállamok azt átvegyék nemzeti jogrendjükbe. Ennek határideje május 9-e volt, de eddig csak 12 állam jelentette az Európai Bizottságnak a transzpozíciót. Magyarország nincs köztük, mint ahogy hazánk nem kért haladékot sem a Bizottságtól. (VG Online/Bruxinfo)

A magyar vasút halálos napja: délig három végzetes ütközés történt