A Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) zárt pályázaton értékesíti földi kiszolgálási üzletágát, és hamarosan pályázatot ír ki a repülőtéri minibusz szolgáltatás eladására is – közölte a társaság.
A repülőgépek földi kiszolgálását végző Budapest Airport Handling (BAH) Kft. értékesítésére kedden meghirdetett pályázatra a repülőtér üzemeltetője nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező, szakmai társaságot hívott meg – állítja a cég. „A földi kiszolgálási üzletág értékesítése a januárban meghirdetett stratégiánk szerint történik” – idézi Stewart Wingate-et, a Budapest Airport kijelölt vezérigazgatóját a közlemény, aki elmondta, hogy a tevékenység nem tartozik szorosan egy repülőtér üzemeltető feladatai közé, ezért ezt „sokkal hatékonyabban tudják az erre szakosodott profik üzemeltetni”.
Az értékesítést követően a földi kiszolgálást a jelenleginél olcsóbban vehetik igénybe a légitársaságok, és várhatóan emelkedni fog a szolgáltatás színvonala is – áll a közleményben. A BA pedig azzal, hogy alaptevékenységeire koncentrál, hatékonyabb, eredményesebb és versenyképesebb lesz – mondta a kijelölt vezérigazgató.
A földi kiszolgálási üzletág mellett a Budapest Airport a repülőtéri minibusz szolgáltatást is értékesíteni fogja – fűzi hozzá a BA. A pályázatot várhatóan júliusban írja ki a társaság, miután a szükséges egyeztetéseket lefolytatja a repülőtér Üzemi Tanácsával.
Fidesz: A kormány félrevezette az embereket
A hírre reagálva Márton Attila, a Fidesz országgyűlési képviselője a párt honlapjának közlése szerint kijelentette: ismét kiderült, hogy a kormány félrevezette az embereket. A Budapest Airport privatizációja során a kormány végig azt mondta, hogy nem a cég eladásáról van szó, hanem egy 75 évre szóló üzemeltetési szerződés megkötéséről. A képviselő emlékeztetett, hogy a Fidesz többször kérte a privatizációs szerződés részleteinek nyilvánosságra hozatalát, amit a kormány elutasított. A Fidesz azt várja a kormánytól, hogy teljes részletességgel hozza nyilvánosságra a Budapest Airport (BA) privatizációs szerződését, a párt számára ugyanis érthetetlen, hogyan értékesítheti az üzemeltető cég a társaság bármely egységét – közölte Márton Attila fideszes képviselő
A földi kiszolgálási üzletág eladásával kapcsolatban Márton Attila elmondta: mivel az eredeti privatizációs szerződést nem ismerik, ezért azt sem tudják, hogy az üzletág eladása törvényes-e. Ha törvényes, akkor ez a vagyonelem már soha többé nem lesz magyar tulajdon. Mint mondta, az eladással ismét nem az emberek, hanem a Budapest Airport jár jól, hiszen olyan vagyonelemet ad el, amit üzemeltetnie kellene. A képviselő hozzátette: a Fidesz kíváncsi lenne arra is, hogy milyen egyéb titkos záradékok lehetnek a BA privatizációs szerződésében.
(piacesprofit.hu)

A Kondorosi Csárda még egy utolsó esélyt adott a rongálónak