Jogsértőek a vásárlói klubok reklámjai, mert megtéveszthetik a fogyasztókat – marasztalja el a cégeket a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A versenyhivatal nehezményezi, hogy a cégek elhallgatják a reklámozott konstrukció leginkább meghatározó jellegzetességét, a szerencseelemet – írja a világgazdaság. A napokban olyan vállalkozást bírságolt meg tárgyaláson kívül, amelynek már korábban is volt ilyen ügye. A jogsértés megismétlése miatt ezúttal sokkal nagyobb összeget kell befizetnie a cégnek.
A fogyasztó rendszerint nem is tudja, hogy a szerződésben mit ír alá. Csak később derül ki számára, hogy olyan kockázatos rendszerbe lépett be, ahol a csoport tagjai egymásnak kölcsönöznek, és alapvetően szerencse kérdése, hogy mikor jut hozzá az áruhoz vagy a pénzhez. Előfordulhat, hogy a belépést követő rövid időn belül őt „sorsolják ki”, de többnyire csak a várakozás az osztályrésze. Ha nem elég türelmes és kilép, az addig befizetett pénzének csak töredékét látja viszont. Rendszerint hiába fordul a különböző hatóságokhoz, mert azok – hatáskör híján – nem orvosolják panaszát. A bíróság előtt pedig rendszerint nem tudja bizonyítani, hogy megtévesztették.
A GVH szorgalmazza a vásárlói klubok megfelelő, a felek alapvető jogait és kötelezettségeit tartalmazó szabályozását, a fogyasztóvédelmi előírások érvényesítését. A versenyjogi szakemberek azt remélik, hogy a versenyfelügyeleti eljárások és a növekvő bírságok felhívják a figyelmet e terület szabályozási hiányosságaira, köztük a fogyasztói tájékoztatás fontosságára.
vg.hu

Mindenki csinálja, pedig rég betiltották: ön tisztában van ezzel a törvénnyel?