A jogszabályok alapján egy légi jármű akkor vehet részt a közlekedésben, ha rendelkezik a Polgári Légiközlekedési Hatóság által kiállított érvényes légi alkalmassági bizonyítvánnyal, és megfelel a típusalkalmassági bizonyítványában jóváhagyott típustervnek. A légi alkalmasság annyit jelent: a jármű megfelel az üzemeltetési előírásoknak, valamint az eredeti építési és szilárdsági követelményeknek.
A közlekedési ügyekért felelős néppárti EP-képviselő, Barsiné Pataky Etelka, miután Magyarország rendre nem tudja betartani az európai normákat, sürgős lépésekre szólította fel Kóka János gazdasági és közlekedési minisztert.
Repülésbiztonsági kérdésekben a bizottság rendkívül szigorúan jár el, márciusban Brüsszelben közzé is tették az unió által veszélyesnek tartott – főként ázsiai és afrikai – légitársaságok feketelistáját. Az összeállításban szereplő cégek repülőgépei nem léphetnek be az EU légterébe mindaddig, amíg a szükséges biztonsági feltételeknek nem felelnek meg. Az európai szabályozás egyes területeken mégis hajlik az engedményekre, Magyarország részéről azonban semmilyen kérvény nem érkezett a bizottsághoz, amely így megtilthatja, hogy az érintett járművek a levegőbe emelkedjenek.
A közlekedési ügyekben jártas európai parlamenti képviselő, Basiné Pataky Etelka lapunknak elmondta, hogy Brüsszel a 112-es segélyhívó ügyében is eljárást kezdeményez, hiszen az előírásoktól eltérően hazánkban nem azonosítható megfelelő módon a hívó fél. Hasonló lépést von maga után továbbá az is, hogy május 1-jéig biztosítani kellett volna a tehergépkocsik számára kötelező menetszámlálók rendszerbe állítását, ám Magyarország az erre vonatkozó uniós jogszabályokat sem volt képes bevezetni.

Kórházból üzent Reviczky Gábor – életmentő beavatkozás előtt áll