Uniós szabályokat sért a hazai légügy

Repülésbiztonsági hiányosságok miatt szabálysértési eljárást helyezett kilátásba az Európai Bizottság Magyarországgal szemben. Hazánk felkerülhet az unió légügyi feketelistájára is. Mint megtudtuk, a Polgári Légügyi Hatóság folyamatosan elmulasztja a brüszszeli testület tájékoztatását a nálunk üzemeltetett légi járművek karbantartásáról, noha egy 2002-es rendeletet ezt előírja. A hiányosság összesen 106 darab repülőgépet és helikoptert érint.

Magyar Nemzet
2006. 05. 05. 22:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jogszabályok alapján egy légi jármű akkor vehet részt a közlekedésben, ha rendelkezik a Polgári Légiközlekedési Hatóság által kiállított érvényes légi alkalmassági bizonyítvánnyal, és megfelel a típusalkalmassági bizonyítványában jóváhagyott típustervnek. A légi alkalmasság annyit jelent: a jármű megfelel az üzemeltetési előírásoknak, valamint az eredeti építési és szilárdsági követelményeknek.

A közlekedési ügyekért felelős néppárti EP-képviselő, Barsiné Pataky Etelka, miután Magyarország rendre nem tudja betartani az európai normákat, sürgős lépésekre szólította fel Kóka János gazdasági és közlekedési minisztert.

Repülésbiztonsági kérdésekben a bizottság rendkívül szigorúan jár el, márciusban Brüsszelben közzé is tették az unió által veszélyesnek tartott – főként ázsiai és afrikai – légitársaságok feketelistáját. Az összeállításban szereplő cégek repülőgépei nem léphetnek be az EU légterébe mindaddig, amíg a szükséges biztonsági feltételeknek nem felelnek meg. Az európai szabályozás egyes területeken mégis hajlik az engedményekre, Magyarország részéről azonban semmilyen kérvény nem érkezett a bizottsághoz, amely így megtilthatja, hogy az érintett járművek a levegőbe emelkedjenek.

A közlekedési ügyekben jártas európai parlamenti képviselő, Basiné Pataky Etelka lapunknak elmondta, hogy Brüsszel a 112-es segélyhívó ügyében is eljárást kezdeményez, hiszen az előírásoktól eltérően hazánkban nem azonosítható megfelelő módon a hívó fél. Hasonló lépést von maga után továbbá az is, hogy május 1-jéig biztosítani kellett volna a tehergépkocsik számára kötelező menetszámlálók rendszerbe állítását, ám Magyarország az erre vonatkozó uniós jogszabályokat sem volt képes bevezetni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.