A találkozón Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes elmondta: a Duna mint a fővárost kettészelő természetes útvonal tömegközlekedési szempontból eddig kihasználatlan volt. A hajózás fellendülése, a Dunán megvalósuló közösségi közlekedés hozzájárulhat a túlzsúfolt fővárosi utak tehermentesítéséhez.
Hagyó Miklós hangsúlyozta, hogy a dunai hajóközlekedés fejlesztése különösen a Duna-partnak azokon a részein látszik célszerűnek, ahol sok lakás vagy iroda épül, és ahonnan több ezer ember indul vagy érkezik meg reggelente. Az agglomerációból naponta bejárók számára is vonzóbb alternatívát jelenthet, mint más közlekedési formák.
A főpolgármester-helyettes egyébként június 24-én tért haza oroszországi útjáról, amelynek során a moszkvai közlekedés helyzetét tanulmányozta, illetve kazanyi látogatása során jelezte a helyi városvezetésnek, hogy a magyar fél szívesen kicserélné tapasztalatait a városi közművek és a tömegközlekedés fejlesztéséről, így egyebek között érdekelné a kazanyi metróépítés és annak finanszírozása.
(STOP)
Agresszív kényszersorozások Ukrajnában, így működnek az emberrablók
