Elindul? – Kóka szerint meglesz az engedélye a MÁV Startnak

A Magyar Vasúti Hivatal és a MÁV vezetői úgy tájékoztatták, hogy a MÁV Start engedélye az indulásra meglesz – jelentette ki Kóka János. Mint mondta, minden feltétel adott az önálló működéshez. tájékoztatott arról is, hogy az utascharta alapján az utaspanaszok intézése 15 napra csökkenne, illetve az IC járatok esetén az eddigi 30 perc helyett már 15 perces késés esetén is jár a hely- és pótjegy visszatérítés, kivéve a vis maior helyzeteket.

MNO
2007. 06. 27. 10:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden feltétel összeállt ahhoz, hogy a MÁV személyszállítási üzletága, a MÁV Start megkezdje önálló működését július elsején – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szerdán a MÁV és a MÁV Start vezetőivel folytatott munkamegbeszélést követő sajtótájékoztatón, Budapesten. Kérdésre válaszolva elmondta: a Magyar Vasúti Hivatal és a vasúttársaság vezetőitől azt a tájékoztatást kapta, hogy a MÁV Start engedélye az indulásra meglesz.

A miniszter bejelentette: a MÁV Start Zrt. vezérigazgatói feladatainak ellátására Mosóczi László vezérigazgatónak 2007. július 1-jétől 2008. március 31-ig szól a megbizatása, 2008 elején a poszt betöltésére nemzetközi pályázatot írnak ki. A MÁV Start mostani vezérigazgatójának feladata a társaság működésének elindítása, illetve az utazási komfort javításának biztosítása – hangsúlyozta Kóka, aki elmondta azt is, hogy a MÁV Start indításához fűződő elvárás a szolgáltató, ügyfél- és utasbarát vasút kialakítása. Elvárja, hogy az indulástól fokozatosan javuljon az utasok kiszolgálása, tisztább legyen a vasút, jobbak legyenek a jegykiadás körülményei.

Kóka azonnali intézkedéseket vár

Az ehhez szükséges intézkedések között említette a miniszter az utascharta megalkotását, az utaspanaszok intézési idejének 15 napra csökkentését. Az IC járatok esetén az eddigi 30 perc helyett már 15 perces késés esetén is jár a hely- és pótjegy visszatérítés, kivéve a vis maior helyzeteket. Azonnali hatállyal intézkedéseket vár a vasúti kocsik tisztaságának javítására, ennek érdekében kérte, hogy 12-15 korszerű külső takarító eszközt szerezzen be a társaság és 20 százalékkal emeljék a belső takarítás gyakoriságát. A MÁV az első félévben felmondta a takarításra vonatkozó eddigi szerződéseit, és folyamatosan régiónként választják ki a takarító vállalkozásokat.

A 2008-as személyszállítási üzemeltetést már közszolgáltatási szerződés keretében kívánják megoldani – válaszolta a miniszter egy kérdésre. A MÁV Start önállósága tisztább viszonyokat teremt, így könnyebben meghatározhatók lesznek a feladatok ellátásához szükséges költségek. Ugyancsak egy kérdésre válaszolva közölte: a Magyar Vasúti Hivatal azt vizsgálta, hogy térségi szinten, a MÁV-tól függetlenül, helyben lehet-e gazdaságosan működtetni a vasutat. A hivatal kimutatása szerint van erre lehetőség. A jövőt illetően a miniszter kijelentette, hogy nincs kijelölve egyetlen mellékvonalon sem a személyszállítási szolgáltatás szüneteltetése, a regionális közlekedési irodák egyeztetik az önkormányzatok bevonásával a térség menetrendjeit, és ez alapján döntenek majd az utasok érdekében a közlekedésről.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója kérdésre válaszolva elmondta, hogy július 12-én adják át a ferihegyi repülőtérnél a felüljárót, a műszaki átadást követeőn július 16-tól – várhatóan – megállnak a Ferihegy megállóban az elővárosi személyvonatok, amelyeket a menetrend szerinti tarifáért lehet igénybe venni. Szeptembertől, a ceglédi vonal vágányzárának feloldását követően az IC vonatok is megállnak majd Ferihegyen.

Mosóczi László, a MÁV Start Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az utaschartából július 1-jétől érvénybe lép a jegyárak visszaigénylésére vonatkozó könnyítés, az utaspanasz ügyintézés idejének csökkentése, az ügyfélkapcsolattartásban az egykapus rendszer. A mozgássérültekeknek jobban hozzáférhetővé teszik a vasúti közlekedést. A MÁV Start Zrt. 62 milliárd forint tőkével indul, és portfóliójába tartoznak azok a vasúti eszközök, amelyeket használ. A eszközökhöz tartozó hitel a MÁV-nál marad, ezeket a járműveket bérli majd a MÁV Start.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.