A schengeni csatlakozás után Szlovákia gyakorlatilag elveszíti déli, magyarok lakta területeit – állítja a Respekt című cseh liberális hetilap.
Számos dolog arra utal, hogy Pozsony ezzel a fejlődéssel csendesen, többé-kevésbé már előre számolt. Ez például az egyik oka annak, hogy miért kapott elsőbbséget a Pozsony-Kassa autópálya megépítése az értelmetlenül drága északi vonalon, szemben az olcsóbb déli vonallal. A „déli területeket” elkerülik a stratégiai fontosságú kőolajvezetékek, gázvezetékek és a vasút is – olvasható a Határ, amely eltűnik című írásban.
A szerző szerint a „kemény” szlovák-magyar államhatár eltűnése jelenti majd a legnagyobb változást, amelyet a schengeni övezet soron következő kiszélesítése hoz. Ez a határ a háború utáni német-francia határhoz hasonlít, de a szlovákok és a magyarok nincsenek úgy felkészítve annak eltűnésére, mint voltak korábban a németek és a franciák.
(MTI)
Váratlanul lemondta fellépését a mai főzenekar a Rockmaratonon
