Sikerült megszüntetni a gázszivárgást az Etele út és a Tétényi út találkozásánál lévő Tétényi úti metróállomás építkezésen – mondta a Horváth Éva, a DBR Metró Projekt Igazgatóságának sajtószóvivője, hozzátéve, hogy jelenleg a csövek kivezetése folyik.
A kráter
Molnár Péter, a Fővárosi Tűzoltóság szóvivője korábban elmondta, hogy az éjszaka folyamán építési munkálatokat végeztek a Tétényi úton, egy kürtőt alakítottak volna ki a munkások az úgynevezett torlónyomás elvezetésére, amikor kisebb földomlás keletkezett, amit nem tudtak megállítani. A balesetben senki sem sérült meg.
Az omlás következtében egy 20 méter átmérőjű, 15-20 méter mély kráter keletkezett, s egy 150 mm átmérőjű víznyomócső és egy 60 mm-es gázcső eltörött, ezért körülbelül 500 köbméternyi víz ömlött ki, mely a kiásott, szerkezetkész metróállomásra is befolyt. A gázszivárgás miatt 300 méteres körzetben a területet egy időre le kellett zárni, ez érintette a Kelenföldi Városközpont egy részét. Az omlás miatt a kráterbe zuhant egy 10 méter magas, 3 méter átmérőjű siló, melyben építkezési kötőanyagot tároltak.
A kráter széléről a tűzoltók az építkezésen található daru segítségével eltávolítottak egy gázolajtartályt. A vizet építőmunkások fogják kiszivattyúzni, ehhez a tűzoltóság egy generátort bocsátott a rendelkezésükre.
Lévai Zsuzsanna, a Fővárosi Vízművek szóvivője korábban azt közölte az MTI-vel, hogy egy 150 milliméter átmérőjű víznyomócső törött el, és a csőből kiáramló víz befolyt a 4-es metró épülő állomásának munkagödrébe. Hozzátette: átkötéssel próbálják megszüntetni a környéken kialakult vízhiányt, ami lakóházakat nem érint, de néhány környékbeli boltban szünetel a vízszolgáltatás.
Az MTI helyszínen tartózkodó tudósítója szerint a munkagödör egyik fala és a betonszegély egy része leomlott a beáramló víz miatt. Horváth Éva hozzátette: az állomáshoz épített szellőzőakna részlegesen beomlott. Kitért arra is, hogy a gáz- és a vízvezeték, amelyek megsérültek, nem voltak feltüntetve a helyrajzi térképen, valószínűleg ezért következett be a baleset.
Horváth szerint a károk helyreállítása mintegy négy napot vesz igénybe, de ez nem okoz késedelmet a metró építésében, mivel tizenöt nappal előbb érte volna el a fúrópajzs a Tétényi úti állomást, mint az az eredeti tervekben szerepelt.
Mi okozta a balesetet?
A szóvivő elmondta, hogy a korábbi információkkal szemben nem a földcsúszás okozta a balesetet, hanem a fúrópajzs megérkezését előkészítő bányamunkák során sérült meg a vízvezeték. A törött vízvezetékből kiáramló víz alámosta a munkaterületet, így omlott be részlegesen a fúrópajzs fogadására épített szellőzőakna.
Hozzátette, hogy a fúrópajzs biztonságos távolságra, mintegy 15 méterre áll a Tétényi úti állomástól. A BKV Zrt. délután 13.00-kor tart sajtótájékoztatót az esettel kapcsolatban.
Demszky: Nem szokatlan
Demszky Gábor – aki a reggeli csúcsforgalomban rendőri felvezetéssel érkezett a helyszínre nyilatkozni – úgy vélte, hogy egy ilyen volumenű építkezésen nem szokatlan egy földomlás, ami lényegében nem veti vissza a metró építését.
Budapest első embere beszámolt arról, hogy a metróalagút építése nagyjából kéthetes előnyben van, a mostani omlás körülbelül 5-6 nappal vetheti vissza a munkát, így még mindig előbb ér a fúrópajzs a Tétényi úti állomáshoz, mint azt eredetileg tervezték.
A HírTv bejátszása
(MTI, index.hu/stop.hu)
Ő Ursula von der Leyen háttérembere, aki mindent kézben tart
