Húsz helyet zuhant Budapest

A múlt évi 22. hellyel szemben a 23.-on végzett Budapest az idén Európa legvonzóbb üzleti célpontjainak rangsorában. Idén csak egy helyet léptünk hátrébb, ám a felmérést végző European City Monitor két évvel ezelőtti adataihoz képest hátrányunk tetemes, összesen 20 helyet estünk vissza. 2005-ben hazánk fővárosa volt Európa harmadik legnépszerűbb üzleti célpontja.

MNO
2007. 10. 15. 9:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két év alatt húsz helyet zuhant vissza Budapest az európai legvonzóbb üzleti célpontok ranglistáján, így halvány vigasz, hogy a tavalyi pozíciónkhoz képest csak egy hellyel léptünk hátrébb.

A múlt évi 22. hellyel szemben a 23. helyen végzett Budapest – hangzott el a felmérést bemutató sajtótájékoztatón hétfőn. A Cushman & Wakefield nemzetközi ingatlanközvetítő és tanácsadó cég évente közzéteszi a European City Monitort. A városfigyelő 500 vezető európai nagyvállalat felső vezetőinek megkérdezése alapján készül és 33 európai nagyvárost hasonlít össze különböző szempontok alapján. A felmérés elsősorban arra koncentrál: hová törekszenek a jelentős vállalatok, hol nyitnak újabb központokat, vesznek, bérelnek majd irodákat.

Ugyanezen cég adatai szerint 2005-ben Budapest volt Európa harmadik legnépszerűbb üzleti célpontja. Egyike volt annak az öt európai nagyvárosnak, amelyek a legtöbbet tették saját fejlődésükért és amelyeket a befektetők legszívesebben választottak üzleti célpontul. Budapestet akkor csak Barcelona, Prága és Madrid előzte meg a ranglistán, míg magunk mögé utasítottuk Londont, Berlint, Párizst és Dublint is.

(MTI, European City Monitor)

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.