Kiss Kálmán, a Hunalpa alelnöke elmondta, hogy az egyeztetéseket a tulajdonost képviselő Borisz Abramovics részvételével pénteken kezdték meg. Az érdekképviselet kifogásolja, hogy a hétfői tárgyaláson már sem Borisz Abramovics, sem a szakmai vezető, a repülési vezérigazgató-helyettes nem vett részt, csak a Malév vezérigazgatója és humánpolitikai igazgatója jelent meg. Mivel a Hunalpa szerint a folyamatok jogszerűségében sem értettek egyet, a tárgyalás megszakadt. Kiss Kálmán elmondta, hogy a jogszerűségi kifogások a munkaidő-beosztáson túl az elbocsátások rendjére is vonatkoznak, mivel véleménye szerint az nem felel meg a korábbi megállapodásoknak.
A légitársaság a Hunalpa kifogásaira közölte: a Malév vezetése hétfőn írásos ajánlatot tett a Hunalpának és rajtuk keresztül a Malév pilótáinak – a korábbi konzultációkon már megfogalmazottakon túl – a csoportos létszámleépítés hatásait enyhítő intézkedésekre. A vállalatnál augusztus 4-én bejelentett és jelenleg zajló csoportos létszámleépítésben a vonatkozó jogszabályok, a munka törvénykönyve és a társaság érvényes kollektív szerződésének előírásait messzemenőkig betartva járt és jár el – hangsúlyozzák. A körültekintő döntés érdekében a vállalat vezetése az előírt konzultációs időszakot mintegy 3 héttel meghosszabbította, amelynek során szinte napi rendszerességgel találkoztak a pilóták érdekképviseletét ellátó Hunalpa vezetőivel – áll a Malév közleményében.
A Malév összesen 307 aktív és jogi állományban lévő munkatársának mond fel, köztük számos pilótának, akik a napokban kapták meg erről az értesítést. A Hunalpa – korábbi közleménye szerint – nem tartja racionálisnak a leépítést, és korábban a munkabeszüntetést sem tartotta kizártnak. A Malév ugyancsak korábbi közlése szerint a szeptember 19-i döntés értelmében nem a korábban bejelentett 400 dolgozót, csupán 307 aktív és jelenleg is jogi állományban lévő dolgozót bocsátanak el, 78 pilótát, akik közül 31 évek óta fizetés nélküli szabadság keretében külföldi légitársaságoknál repül. A Malév az intézkedést a légiipar nehéz nemzetközi helyzetével indokolta, amely számos nagy múltú légitársaság bezárásához, több ezer dolgozó elbocsátásához vezetett eddig a világban. Az alkalmazkodás jegyében a társaság középtávú stratégiát fogadott el, amelynek részeként leállítják a folyamatosan veszteséget termelő hosszú távú járatokat, erőforrásaikat pedig Európára összpontosítják. A Malév a flottáját is átalakítja, költséghatékony, lényegesen alacsonyabb fogyasztású gépeket állít forgalomba.
(MTI)
Megszólaltak a túlélők a Trump elleni merénylet évfordulóján + galéria
