Pataki: Érvényesíteni kell a fogyasztói jogokat

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) fontosnak tartja a fogyasztói jogok képviseletét, annak érvényesítését - mondta Pataki Dániel, a NHH elnöke szerdán az Állami szerepek a fogyasztói tudatosság növelésében címmel megtartott konferencián, Budapesten.

MNO
2008. 09. 17. 11:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pataki hozzátette: a hatékony versenyben a fogyasztói érdekeknek is érvényesülniük kell. Ennek alátámasztásaként megemlítette, hogy miközben Magyarországon nőttek a fogyasztói árak, addig a távközlésben nominális értéken számítva csökkentek. Tóth Tihamér, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnökhelyettese hangsúlyozta, hogy a GVH az elmúlt 18 évben a versenytörvényt alkalmazva, illetve versenykultúra központ létrehozásával segítette a fogyasztói tudatosság kialakulását. Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke kiemelte, hogy a fogyasztói tudatosság erősítésében az MNB feladata a pénzügyi kultúra erősítése a közoktatásban, illetve a széles lakosság számára.

A jegybank feladatai között említette, hogy figyelik, elemzik a pénzügyi piacokat, a kockázatokat nyilvánosságra hozzák. Pataki Dániel hangsúlyozta, azért is szeretnék, hogy a fogyasztói tudatosság erősödjön, mert ez pozitív hatással van a piaci verseny alakulására. Utalt arra, hogy fogyasztói tudatosság növelésére információs pontot hoznak létre, amely nem panaszirodaként működne, hanem információval segítenék a hozzájuk fordulókat.

Tóth Tihamér is úgy vélte, hogy a fogyasztók még nem kellően tudatosak, a tudatosságra nevelés társadalmi feladat és egyben önérdek is. Király Júlia arra hívta fel a figyelmet arra, hogy a jelzálog alapú hitelezésben jelenleg 50-60 százalékot tesz ki az ügynöki hálózaton keresztül történő értékesítés, aminek alultájékoztatott fogyasztó az eredménye. Kockázatosnak nevezte az alelnök, hogy a hiteltermékek ügynöki értékesítése nincs kellő mértékben szabályozva. A konferencián elhangzott, hogy a versenyhivatalhoz fordulók száma évről-évre növekszik, az idén szeptemberig mintegy 1000 panasz, bejelentés érkezett hozzájuk. Növekednek a bírságok is, míg jogsértésenként 2004-2005-ben átlagosan 6-8 millió forintot tett ki, addig mostanra ez 15-17 millió forint.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.