150 milliárdot költöttünk márkás árukra

Fél év alatt mintegy 150 milliárd forintot költöttek az emberek kereskedelmi márkás árukra Magyarországon – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összegzésében.

MNO
2008. 10. 02. 16:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kereskedelmi márkás élelmiszerek bolti forgalma az idén közel 130 milliárd forintot ért el az első fél évben. A háztartási vegyi áruk esetében és testápoló szereknél pedig összesen mintegy 21 milliárd jutott a fogyasztók kiadásaiból a láncok saját márkáira. A Nielsen fogyasztói kutatásai szerint Magyarországon a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága tovább növekszik, bár az eddigiekhez képest lassuló dinamikával.

A szóban forgó árucsoport pozícióját erősíti, hogy a kereskedelmi márkák magyarországi, átlagosan 40 százalékos árelőnye sokkal nagyobb, mint általában az uniós tagországokban. A Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória bolti forgalmából értékben átlagosan 20 százalékot vittek el a láncok saját márkái az első fél évben, szemben a tavalyi 19 százalékkal. A háztartási vegyi árunál ugyanakkor értékben átlagosan 14 százalék jutott saját márkákra, míg a múlt évben 13 százalék. Mennyiségét tekintve a kereskedelmi márkák pozíciója alig változott. Az élelmiszerbolti eladásból idén ugyanúgy 26 százalék jutott rájuk, mint a múlt évben. Háztartási vegyi árunál és testápoló szereknél 46 százalék az idei és a tavalyi első fél évben is a saját márkák piaci részesedése.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.