A kereskedelmi márkás élelmiszerek bolti forgalma az idén közel 130 milliárd forintot ért el az első fél évben. A háztartási vegyi áruk esetében és testápoló szereknél pedig összesen mintegy 21 milliárd jutott a fogyasztók kiadásaiból a láncok saját márkáira. A Nielsen fogyasztói kutatásai szerint Magyarországon a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága tovább növekszik, bár az eddigiekhez képest lassuló dinamikával.
A szóban forgó árucsoport pozícióját erősíti, hogy a kereskedelmi márkák magyarországi, átlagosan 40 százalékos árelőnye sokkal nagyobb, mint általában az uniós tagországokban. A Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória bolti forgalmából értékben átlagosan 20 százalékot vittek el a láncok saját márkái az első fél évben, szemben a tavalyi 19 százalékkal. A háztartási vegyi árunál ugyanakkor értékben átlagosan 14 százalék jutott saját márkákra, míg a múlt évben 13 százalék. Mennyiségét tekintve a kereskedelmi márkák pozíciója alig változott. Az élelmiszerbolti eladásból idén ugyanúgy 26 százalék jutott rájuk, mint a múlt évben. Háztartási vegyi árunál és testápoló szereknél 46 százalék az idei és a tavalyi első fél évben is a saját márkák piaci részesedése.
(MTI)
Brutális, így tartja fogva a katonakorú embereket Ukrajna
