Az elemzők 3,58 milliárdot vártak a harmadik negyedről. A nagy lassulást azzal magyarázták, hogy a kilátások rosszak, a megrendelések Európában máris „csikorogva lefékeztek”. A bevétel 2 százalékkal 69,604 milliárd svéd koronára nőtt 68,367 milliárdhoz képest. A forgalom Nyugat-Európában az egy évvel azelőttihez képest 4 százalékkal 26,039 milliárd svéd koronára, Észak-Amerikában 12 százalékkal 10,593 milliárd koronára csökkent.
A korábbiakhoz hasonlóan Kelet-Európában még ütemesen nőtt a bevétel, 21 százalékkal 7,27 milliárd koronára, és kiugróan javult Dél-Amerikában is, 35 százalékkal 5,325 milliárd koronára. Ázsiában már csak 3 százalékos volt a növekedés, 5,031 milliárd koronára. Még rémesebb a vállalat számára a megrendelések alakulása: a harmadik negyedévben Európában mintegy 20 ezer új teherautóra kaptak megrendelést, egy évvel korábban még 41 970-re.
Észak-Amerikában viszonylag stabil a helyzet: a 7578 teherautóra kapott új megrendelés csak 1 százalékkal kevesebb a tavalyi harmadik negyedévinél, illusztrálva az ott már javuló gazdasági kilátásokat. A második negyedévben az 5,149 milliárd svéd koronás adózott eredmény még 28 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit, az első negyedévben a 4,215 milliárd koronás adózott eredmény 12 százalékkal volt több a tavalyi első negyedévinél. A bevétel a második negyedben 13 százalékkal, az elsőben 26 százalékkal nőtt az egy évvel azelőttihez képest.
(MTI)

Újabb információk a megrázó balesetről, melyben egy fiatal lány életét vesztette Bakonypéterd határában