A megkérdezett illetékesek szerint a pár éve Szlovákiába költözött autógyárakban – az Egyesült Államoktól vagy Nyugat-Európától eltérően – nem fenyeget jelentősebb termeléscsökkentés vagy elbocsátás. Egészen biztos, hogy a pozsonyi Volkswagen-üzemben némileg kevesebb autót gyártanak majd a tervezettnél, de elbocsátásokat nem terveznek.
A zsolnai KIA elsősorban alsó középkategóriájú járműveket gyárt, a vállalat szóvivője szerint a krízis nem befolyásolja a modellek értékesítését, jövőre nyolcvanezer gépkocsival emelik a termelést. A nagyszombati Peugeot ugyan nem fog több autót gyártani, ahogy azt korábban tervezte, de korlátozásokat sem léptet majd érvénybe. A szlovákiai autógyártásra kedvező hatással van az euró bevezetése is, az ingadozó árfolyam ugyanis visszaveti a termelést.
Komoly gondokkal küzdenek ugyanakkor a nyugati autógyárak. Amerikában a General Motors és a Ford is hiteleket kényszerült felvenni, ráadásul a kemény japán konkurencia és az ötödével visszaeső kereslet is nehezíti az értékesítést. Európa nyugati felén az új, keleti gyárak teremtettek versenyhelyzetet. A magas gyártási költségek miatt több autógyár is csökkentheti termelését.
(bumm.sk)
Így fogadták Bulgáriában az euró bevezetésének hírét
