Kevesen fizetnek elektronikusan

Magyarországon a teljes népességnek mindössze 4 százaléka használta eddig az elektronikus fizetési lehetőséget, a fő baj azonban az, hogy a kutatások szerint nem nő az erre való általános hajlandóság - mondta Hann Endre, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója kedden Budapesten az e-Money konferencián.

MNO
2008. 10. 28. 12:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kutató az elektronikus fizetési módhoz tartozó mobilfizetésről elmondta, hogy minél képzettebb valaki, annál pozitívabban áll ehhez a lehetőséghez. Míg a legfeljebb 8 osztályt végzettek 2 százaléka használná ezt a fizetési módot, addig a diplomásoknak már a 20 százaléka. A hajlandóságot befolyásolja az urbanizáltság is, hiszen elvben a budapestiek 12 százaléka, míg a falusiaknak csak a 2 százaléka élne a mobilfizetéssel. A kutatás megállapította azt is, hogy minél fiatalabb valaki, annál fogékonyabb a mobilfizetésre, illetve a technikai újdonságokra. Mindezt bizonyítja, hogy míg a legfiatalabbak háromnegyedét érdekli ez a szolgáltatás, addig a 60 évnél idősebbeknek csak a 19 százalékát.

Hann Endre elmondta: elektronikus szolgáltatást mindössze a „mobilosok” egyhatoda vesz igénybe, ráadásul döntő többségük csak számlafigyelésre használja a készülékét. Ennél bonyolultabb pénzügyi szolgáltatást mindössze 3 százalékuk vesz igénybe. A felmérés szerint tavaly ugyan javult a mobilfizetés megítélése az ügyfelek körében, ám a biztonságérzetet tekintve nincs változás. Hann Endre úgy vélte: a mobilfizetés elterjedését nagyban elősegítené, ha jobb lenne az erről szóló tájékoztatás.

A mobilfizetésre való hajlandóságot befolyásolja az attitűd is: amikor a kutatók azt kérdezték az emberektől, hogy mit választanának, kifizetnének-e inkább néhány száz forintot a gyors és kényelmes mobilfizetésért, vagy inkább sorban állnak a pénztárak előtt, a többség az utóbbit választotta. Az eseményen a T-Mobile (Magyar Telekom) és a Pannon GSM Távközlési Zrt., valamint az FHB Bank képviselői bemutatták közös új, egyedülálló mobilfizetési rendszerüket. Ennek lényege, hogy az ügyfelek számára a bank egy hitelkeretet nyújt, amit a két mobilcég erre szerződött ügyfelei felhasználhatnak, például vásárolhatnak a keret terhére. A rendszer segítségével a felhasználók pénzt is küldhetnek egymásnak. Foltányi Tamás, az FHB Nyrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: mivel az ügyfél és a bank kapcsolatának kézenfekvő eszköze a mobiltelefon, a bank ezért indította el új pénzügyi szolgáltatását.

Drozdy Győző, a Pannon vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese aláhúzta: azt remélik, hogy a készpénzkímélő fizetőeszközök között hamarosan a mobiltelefon is egyenrangú szereplő lesz. Hozzátette azt is, hogy azért az FHB-t választották, mert egy innovatív bankot kerestek a szolgáltatás kialakítására. Simó György, a Magyar Telekom NyRt. vezérigazgató-helyettese úgy vélte: a mobiltelefon most új területen bizonyítja, hogyan lehet az életet kényelmesebbé, egyszerűbbé tenni. Az előadók elmondták: a mobilfizetés nagy előnye, hogy a szolgáltatás mindig rendelkezésre áll, egyszerű, kényelmes, biztonságos, mivel titkosított csatornán zajlik, s kontrollált, mivel minden tranzakciót jóvá kell hagynia az ügyfélnek.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.