Megnézzük a feliratot – már nem eszik meg mindent a magyar

A magyar fogyasztók 53 százaléka az utóbbi időben jobban odafigyel az élelmiszerek csomagolásán található, összetevőket és tápértéket feltüntető tájékoztatásra, mint korábban - derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. on-line felméréséből.

MNO
2008. 10. 25. 8:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cég sajtóközleményéből ugyanakkor az is kiderül, hogy a megkérdezettek majdnem fele csak részben érti meg, amit olvas. Vásárlásnál minden ötödik magyar mindig megnézi a csomagolt élelmiszereken, hogy azok mit tartalmaznak, milyen a tápértékük. Ezzel a magyarok érdeklődése valamelyest elmarad a 24 százalékos nemzetközi átlagtól.

Érdekes, hogy bizonyos összetevők jelenlétére a magyarok jobban odafigyelnek, mint a nemzetközi átlag. Míg az élelmiszerek összetételénél az európai fogyasztók leginkább a zsír-, kalória- és cukortartalmat ellenőrzik, addig Magyarországon a legtöbben a tartósítószerek, az adalékanyagok és a színező anyagok felhasználásáról tájékozódnak. A magyar fogyasztók számára fontossági sorrendben ez után következik a cukor, a kalória, a szénhidrát, a zsír és a rost – állapítja meg az ACNielsen felmérése.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.