A szóvivő elmondta: a most megkötött megállapodás értelmében már a jövő hét elején megkezdődik a munka annak érdekében, hogy a határidőre elkészüljön a BKV rövid és középtávú stratégiája. A munkabizottságokba a szakszervezetek képviselőit is bevonják – tette hozzá.
A cégnél belső vizsgálat indul, hogy kiderüljön, miért nem tudták betartani a május 27-i megállapodásban foglaltakat. A vezérigazgató azt is vállalta, hogy már két héten belül felülvizsgáltatja a létszámot, és azokon a területeken, ahol ez szükséges – elsősorban műszaki és karbantartói –, pótolják a hiányt – tájékoztatott Nemes Gábor.
A szóvivő arról is beszámolt, hogy bár új járművek beszerzésére a vállalatnak nincs módja, Kocsis István a megállapodás értelmében mindent elkövet azért, hogy alkatrész-beszerzéssel enyhítse a járművek rossz műszaki állapotát. A szakszervezetek a tulajdonos fővárostól nem várnak garanciákat, mert vezetőit hiteltelennek tartják, a be nem tartott ígéretek miatt – tette hozzá Nemes Gábor.
A BKV vezérigazgatója szerdán állapodott meg a villamos-, metró- és HÉV-ágazatokat képviselő szakszervezetekkel. A kötöttpályás ágazat érdekképviseleteivel kötött megállapodás értelmében a BKV december 15-ig elvégzi a létszám felülvizsgálatát, közös vállalati stratégiát alakít ki, tartózkodik a metró-, a HÉV- és a villamoságazat koncesszióba adásától, kiszervezésétől, nem adhat el telephelyeket, és eddig az időpontig ki kell alakítania a rövid és középtávú stratégiát. A hosszú távú stratégiát viszont a vállalat átalakítási koncepciója részének tekintik a szakszervezetek, így az kikerült a megállapodásból.
(MTI)
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
