Rekordszámú átkötés, alkuszroham várható a kötelezőknél

Rekordszámú, közel 800 ezer autós köthet új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást a november 1. és december 31. közötti átkötési időszakban. Várhatóan tizenöt biztosító fog versengeni az autósok bizalmáért minden eddiginél erősebb marketinggel.

MNO
2008. 10. 21. 10:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közel 800 ezer autós köthet új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződést a jövő évre – áll a CLB Független Biztosítási Alkusz prognózisában.

Minden eddiginél erősebb marketinggel várhatóan tizenöt biztosító száll ringbe a közel négymillió autós bizalmáért az átkötési időszakban. A hatályos rendelet szerint a meglévő szerződéseket november 1. és november 30. között lehet felmondani, az új szerződést pedig legkésőbb december 31-ig kell megkötni.

A CLB prognózisa szerint az idén várhatóan nem folytatódik a díjak évek óta tartó folyamatos és erőteljes csökkenése, így kisebb lesz a várható váltással megtakarítható összegek nagysága. Úgy vélik, ennek ellenére akár rekordot is dönthet az átkötők száma. Ennek okát az aktív marketing mellett az internethasználat növekedésében, valamint a korábbi MÁV-ügyfelek zömének újabb váltásában látják.

Az előzetes foglalások adatai szerint a biztosítótársaságok és a nagy online alkuszok médiavásárlási költségei összesen több milliárd forintot tesznek ki. Sok cég már a múlt héten megkezdte online akcióit, és egyes hirdetési felületeket már 2007-ben lefoglaltak.

A MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) régi ügyfelei a CLB prognózisa szerint újra biztosítót válthatnak, mivel az ügyfelek közel 160 000 kötelező esetében az augusztusi váltáskor nem kaphatták meg a most elérhető kedvezményeket. Ha novemberben újra váltanak, akár 15–20 000 forintot is megspórolhatnak – áll a CLB közleményében.

Az évközi átkötések bebizonyították, hogy a MÁV ÁBE megszűnése nem okozott bizalomvesztést a biztosítási egyesületek iránt, így a többi egyesületi formában működő biztosítónak sem kell attól tartania, hogy ügyfeleik elfordulnának tőlük.

A váltási szezonra az alkuszok is készülnek: egyre többet költenek reklámra. A CLB várakozása szerint az összes váltás mintegy 40-50 százaléka, vagyis közel 400 ezer szerződéskötés a négy nagy online alkusz rendszerén keresztül zajlik majd.

A MÁV ÁBE megszűnése és a pénzügyi válsághoz kapcsolódó bizonytalanság miatt több piaci szereplő a biztosítási díjak emelkedését várja novemberben, a CLB előrejelzése szerint azonban nem várható az átlagdíjak meredek növekedése. A kedvezmények száma biztosan csökkeni, míg mértékük esetleg nőni fog – áll a CLB sajtóközleményében. A gyermekkedvezményeket szintén növelhetik az előrejelzés szerint.

A BellResearch Kft. által a FigyelőTrend megbízásából végzett kutatás szerint az ár a fő motiváció, amikor az autósok biztosítót váltanak. Az MTI-hez kedden eljuttatott kutatási eredmények alapján a biztosítókkal szemben az ügyfelek legfontosabb elvárása a biztosítás ára, a bónusz/málusz besorolás, valamint a kedvezmények mértéke, amelyek szintén szorosan kapcsolódnak az ár kérdéséhez.

A MÁV ÁBE csődjének hatásaként a gépjármű-tulajdonosok több területen is pozitív változásra számítanak: szerintük az ügyfelek is körültekintőbben választanak majd szolgáltatót a jövőben, másrészt pedig a biztosítók állami ellenőrzésének javulását remélik – derül ki a BellResearch felméréséből.

A kötelező biztosítással rendelkezők körében erős a felelősségtudat, és a válaszadók 62 százalékát foglalkoztatja a kár korrekt rendezése abban az esetben is, ha a kárt ők okozták. A nők és a több autóval rendelkezők esetében ez az átlagnál is fontosabbnak tűnik. A felmérés szerint az internetes ügyintézés nem hozza lázba az ügyfeleket, és arra sem fordítanak figyelmet, hogy a biztosító milyen működési formában végzi tevékenységét.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.