Szarka Ágota: A szociálliberális modernizációs gőzhengert nem tudták megállítani a józan érvek. Pedig nem kellett volna felfedezni a spanyol viaszt, elég lett volna példát venni Angliáról vagy az Egyesült Államokról. Anglia az ezredfordulón döntött úgy, hogy visszaállamosítja vasútját, mert a privatizált, szétszervezett rendszer működésképtelennek bizonyult, és egyre több lett a tragikus baleset. Közben a szolgáltatás színvonala folyamatosan romlott. Az egykori legendás kiszámíthatóságról, a pontosságról már nem is beszélve. A befektetők csak a profittal törődtek, karbantartásra, képzésre, pályafelújításra nem szívesen költöttek. Az Egyesült Államokban, a neoliberális gondolat hazájában szintén úgy gondolták, hogy központi irányítás alá vonják a vasutat, ahogy Spanyolországban is megindult a reprivatizáció. Eközben nálunk éppen azon igyekeznek a felelőtlen döntéshozók, hogy az alapokig lebontsanak egy évszázados tradícióval bíró, jól működő rendszert, a Magyar Államvasutakat. És csak csodálkozik mindenki, vajon miért egyre több a vasúti baleset, immár sajnos emberéleteket is követelve.
(Magyar Nemzet, 2008. október 7.)
A telefonos csalók újabb módszere: áruházlánc nyereményjátékával csábítanak
