Vasútfejlesztés hátrányokkal?

Több levélváltás és egyeztetés után is azt állítja Szabadkígyós polgármestere, hogy a Budapest—Békéscsaba—Lökösháza szakasz kétvágányúsítása hátrányos helyzetbe hozza a településén élőket.

MNO
2008. 10. 01. 17:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Balogh József úgy véli, hogy akik a terveket készítették a szakasz korszerűsítéséhez, nem vizsgálták meg, milyen hatással lesz mindez a környező falvakban élők helyzetére. „Ma, amikor az a cél, hogy a mentőautó tizenöt perc alatt a helyszínre érhessen, olyan vasúti átjárót terveznek a falu határába, amely előtt a várakozás ennél több lehet. Ez nem jelent mást, minthogy a vasút csak a műszaki kérdésekkel foglalkozott, az itt élő emberekkel viszont nem” — szögezte le Balogh József. A polgármester attól tart, hogy a kétvágányúsítás miatt oly mértékben megnő a vasúti forgalom, hogy a sorompó már-már állandó akadályt képez a közúton közlekedők számára.

Nem osztja ezeket az aggodalmakat a MÁV Tervező Intézet Kft. projektmenedzsere, aki szerint legfeljebb óránként tíz-tizenkét percen át tartják lezárva a sorompót. Rónai Attila szerint attól sem kell tartani, hogy egy-egy vonat miatt hosszú időre megáll a közlekedés.

(beol.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.