Balogh József úgy véli, hogy akik a terveket készítették a szakasz korszerűsítéséhez, nem vizsgálták meg, milyen hatással lesz mindez a környező falvakban élők helyzetére. „Ma, amikor az a cél, hogy a mentőautó tizenöt perc alatt a helyszínre érhessen, olyan vasúti átjárót terveznek a falu határába, amely előtt a várakozás ennél több lehet. Ez nem jelent mást, minthogy a vasút csak a műszaki kérdésekkel foglalkozott, az itt élő emberekkel viszont nem” — szögezte le Balogh József. A polgármester attól tart, hogy a kétvágányúsítás miatt oly mértékben megnő a vasúti forgalom, hogy a sorompó már-már állandó akadályt képez a közúton közlekedők számára.
Nem osztja ezeket az aggodalmakat a MÁV Tervező Intézet Kft. projektmenedzsere, aki szerint legfeljebb óránként tíz-tizenkét percen át tartják lezárva a sorompót. Rónai Attila szerint attól sem kell tartani, hogy egy-egy vonat miatt hosszú időre megáll a közlekedés.
(beol.hu)