A távhőszolgáltatók garanciákat várnak a Robin Hood-adó ügyében

A Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége üdvözli, hogy törvényben szabályozott a távhőszolgáltatás versenyhátrányának csökkentése és megszüntetése. Bár csak a nagyobb távhőszolgáltatókat érinti a Robin Hood-adó, mégis garanciát kell kapniuk a felhasználóknak, hogy ez a fogyasztói árban ne jelenjen meg – mondta a szövetség alelnöke.

MNO
2008. 11. 13. 11:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a Robin Hood-adó a távhőszolgáltatókat közvetlenül nem érinti, a Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége (MTSZSZ) örül annak, hogy a jogszabály kimondja: a távhőszolgáltatás versenyhátrányának csökkentése és megszüntetése állami feladat is.

A távhőszolgáltatás versenyképesebbé tételéről szóló törvénnyel kapcsolatban László György alelnök csütörtökön, Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a távhőszolgáltatókat és a kisebb távhőtermelőket a jogszabály nem érinti, részben azért sem, mert a megállapított minimum termelői kapacitást (50 megawatt) nem érik el. Ugyanakkor azt remélik tőle, hogy javítja a távhőszolgáltatás versenyhátrányát más fűtésekkel szemben. Hozzátette: úgy vélik, mivel a törvény az energiaellátók extraprofitját adóztatja meg, ezért a távhőszolgáltatóknak eladott hő árában, így a fogyasztói árban sem jelenhet meg az adó mint költség. Erre a felhasználóknak garanciát kell kapniuk.

László György kifejtette: az adó kivetésével az állam forrást teremt, hogy támogassa a távhőszolgáltatás fogyasztóit. E szolgáltatás árában ugyanis meg kell jelennie annak a társadalmi haszonnak, amelyet a távhőszolgáltatás révén élvez a lakosság és a gazdaság azáltal, hogy költséghatékony és kevésbé környezetszennyező. A szervezet szerint az adókivetéssel befolyó pénz túlnyomó többségét korszerűsítésre kell költeni, így például fűtéskorszerűsítésre és a panelprogramra, amely hosszú távon képes csökkenteni a fogyasztók terheit.

László György elmondta: a díjak eddig is korrekt módon voltak megállapítva, s a távhőszolgáltatók nem azért emelték a díjakat, hogy extraprofithoz jussanak. Az viszont gyakran előfordult, hogy a díjak nem fedezték a költségeket. A szolgáltatók 50-60 százalékára jellemző, hogy nem képződik náluk elég forrás, miközben kintlévőségük mértéke átlagosan 8 százalék körül van. Az MTSZSZ-nek 62 tagja van, amelyek a távhőszolgáltatás 85 százalékát nyújtják.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.