Akcióba léptek a vandálok

A portugál lapok friss híre a költségvetés, vagyis a megszorítócsomag módosításának csütörtöki elfogadása után: a királypártiak újabb akcióval jelezték, hogy szerintük mi a válságból kivezető út. A spanyol El País cikksorozatban mutatja be, hogy miért veszteséges a katalán tartományi székhely tömegközlekedése a rongálásokon kívül.

2010. 03. 26. 16:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

expresso.clix.pt, dn.sapo.pt, cmjornal.xl.pt, diariodigital.pt stb. – Portugália

2008. február elseje (I. Károly király meggyilkolásának századik évfordulója – a szerk.) óta már sokadszor tűzték ki a fehér-kék királyi címerrel díszített nagyméretű lobogót a fővárosi VII. Edward parkban, ezúttal nem éjszaka, hanem hajnalban. A tűzoltók negyed tizenkettőkor újra kicserélték a 6x4 méteres zászlót a köztársaság azonos méretű, de bordó-zöld lobogójára. António Homem Cardoso, a helyszínre érkező királypárti fotós elmondta a Lusa hírügynökségnek, hogy a királyság az ország jelenlegi súlyos nehézségeinek kiútja lehet.

Szerinte az ország még sose volt ilyen elcsüggedt, mint a köztársaság kikiáltásának századik évfordulóján, amit idén október ötödikén ünnepelnek. A délelőtt folyamán ismeretlen számú királypárti szimpatizáns ment el a parkba, hogy kifejezzék egyetértésüket a kezdeményezéssel. A lobogó kitűzése előtti késő délután a parlament megszavazta a költségvetés módosítását – az úgynevezett Stabilitási és Növekedési Paktumot (PEC) –, a legnagyobb ellenzéki alakulat tartózkodásával. A piac viszont hitetlenkedve reagált a megszorítócsomag várható elfogadására is, mert a brit Fitch kockázatminősítő cég még csütörtökön rontott a portugál adósságkockázaton, mire a lisszaboni tőzsde is azonnal esni kezdett.

elpais.es, lavanguardia.es, elperiodico.com, avui.cat stb. – Spanyolország

Az El País is közölte a barcelonai tömegközlekedésről elvégzett statisztikai felmérést, amely megállapította, hogy az évi 771 millió utasból összesen 60 millió bliccel. Ez a szám azt jelenti, hogy az utasok közel 8 százaléka egy vasat sem fizet utazásai során, így a tömegközlekedési vállalat évente 20 millió euró bevételtől esik el. Az évtizedek óta baloldali vezetésű katalán székhely két év alatt egy százalékra szeretné visszaszorítani az ingyen utazók arányát. A pártok többsége abban egyetértett, hogy módosítani kell a beléptető rendszert, és az utasok érdekében jelentősen javítani kell a tömegközlekedés biztonságán. A vandálok – tehát a nem fizetők egy része – csütörtökön a várható szigorítások hírére rongálásokba kezdtek a helyiérdekű vasút méregdrága beléptető rendszerén.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.