A közlemény szerint először megemelik és megerősítik a már meglévő nagykunsági öntözőcsatorna gátjait, és megépítenek 18,2 kilométer új töltést. Ezek veszik majd körbe a 40 négyzetkilométeren elterülő és 99 millió köbméternyi víz befogadására alkalmas tározómedencét. Ez utóbbit egy csaknem 3,4 kilométeres csatorna kapcsolja majd össze a Tiszával.
Kiépítik az árapasztó tározó zsiliprendszerét és a leeresztést szabályozó műtárgyat is. Maximális kapacitáson 5-6 nap alatt lehet feltölteni a tározót. De a víz leeresztése 4-5 hétig is eltarthat, attól függően, hogy a Tisza vízállása milyen magasságú.
Megkezdődik továbbá egy négynyílású töltő-ürítő műtárgy, az új sajfoki zsilip építése is. Kialakítják a csatornák vizének átvezetéséhez szükséges sajfoki és jászsági bújtatót, majd a töltés nyomvonalán lévő kis műtárgyak földmunkái, a szivárgásgátló résfalak építése kezdődik. Ezt követően megtörténik a műtárgyak vasbeton szerkezetének kialakítása.
Ezekkel a munkákkal párhuzamosan a 3224-es jelű út és a jászsági összekötő csatornát összekötő út építése is megindulhat Tiszasüly közelében. Ezért hamarosan felállítják a mobil betonkeverő telepet, amely a műtárgyak vasbeton szerkezetének megépítését segíti, és a műtárgyak acélszerkezeteinek gyártása is folytatódik a gyártó telephelyén.
A legfontosabb cél, hogy a gátrendszer elkészítése után a környéken lakó több mint félmillió ember nyugalma biztosítható legyen még a legnagyobb árvizek idején is. Korábbi közlés szerint a nagykunsági és a hanyi–tiszasülyi árapasztó tározók több mint 32 milliárd forintba kerülnek, a Környezet és energia operatív program nagyprojektjeként, uniós támogatással valósulnak meg. Ez utóbbi támogatás összege 11,228 milliárd forint.
(MTI)
Halálos karambol szenteste, teljesen útzár az érintett szakaszon















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!