Az átlagárak csökkenése következtében a mennyiségben mért energiaital-forgalom 25 százalékkal növekedett, így már több mint 240 ezer hektolitert adtak el a boltokban egy év alatt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a tavaly decemberi és idén januári időszakban 636 forint volt, ez pedig 18 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban.
A kereskedelmi saját márkák piaci részesedése csökkent, szemben az általános trendekkel – jegyzik meg. A kereskedelmi láncok saját márkái mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából 2009. december–2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban még 40 százalék volt a piaci részesedésük.
Szintén eltér az élelmiszerek többségének trendjétől a bolttípusok megoszlása az energiaital-forgalom terén. Tovább nőtt a hagyományos kisboltok részaránya, míg a nagy eladóterű üzleteké és a benzinkutaké csökkent. A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékkal bővült egyik évről a másikra, így a sportitalok kiskereskedelmi forgalma meghaladja az évi 400 millió forintot. Mennyiségben viszont 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.
(MTI)
Napi sudoku















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!