Nem szerencsés ugyanis, hogy a műemléki és vasúttörténeti jelentőségű Cuha-völgyi vonal megszüntetése időnként újra és újra előkerül – tette hozzá. Pál Béla szerint nemrég jó alkalom kínálkozott pályázati támogatás benyújtására, ugyanis az Európai Unió úgynevezett délkelet-európai együttműködése keretében meghirdette Vasúti örökség Délkelet-Európában elnevezésű projektjét.
Erre közös pályázatot adott be a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség, a MÁV-Start Zrt. és a MÁV Nosztalgia Kft. – tájékoztatott a fejlesztési tanács elnöke. Közlése szerint a támogatás elnyerésével három célt szeretnének elérni: szükség van egy megvalósíthatósági tanulmányra, amelyben a Győr–Veszprém közötti pálya fenntartható fejlődését dolgoznák ki, másrészt a MÁV Nosztalgia Kft.-vel beindítanák majd a nosztalgiavonatokat, harmadsorban pedig marketingkampányokkal, tájékoztató hírverésekkel kívánják bakonyi vonatozásra és kirándulásokra csábítani a hazai és külföldi turistákat.
A kétfordulós pályázat első bírálása május elején várható, a végleges döntés pedig ősszel lesz – mondta Pál Béla, megjegyezve, hogy a támogatás elnyerése esetén az unió a projekt megvalósítására 36 hónapot biztosít.
Mészáros András, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke arra emlékeztetett, hogy civil szervezetek, önkormányzatok összefogásával sikerült megakadályozni a bakonyi vasútvonal megszüntetését, ám azt szeretnék elérni, hogy egy „használható menetrend” is legyen erre a vasútvonalra.
(MTI)
„Az EU legszegényebb országa”















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!