Három közlekedési szakszervezettel bővül a LIGA

Egységesen lép fel a jövőben, és a LIGA szakszervezeti tömörüléshez csatlakozik három dél-dunántúli autóbusz-közlekedési szakszervezet, amelyek szombaton együttműködési megállapodást írtak alá, valamint koordinációs tanácsot hoztak létre Dombóváron – közölte a Kapos Volán Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (KVASZ) elnöke.

MNO
2010. 03. 20. 18:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A Somogy, Baranya és Tolna megyében működő szakszervezetek megelégelték a volántársaságok vezetésének lépéseit, amit a racionalizálás jegyében hajtottak végre, és terveznek végrehajtani a jövőben” – írta közleményében Dobi István. A szakszervezeteket meg kívánják akadályozni a további kiszervezéseket, telephelybezárásokat, a részleges, vagy teljes privatizációt – tette hozzá.

A Dél-Dunántúli Régió Autóbusz-közlekedési Szakszervezet Koordinációs Tanácsát a Kapos Volán Autóbusz-közlekedési Szakszervezet, az ADU Baranya Megyei Független Szakszervezete és a DÁM Autóbuszvezetők Független Szakszervezete hozta létre, amelyek együttesen 805 főt képviselnek. A KVASZ elnöke kitért arra: a szakszervezetek szerint ideje lenne kivizsgálni, hogy a volántársaságoknál a veszteség csökkentése érdekében tett lépések kinek az érdekeit szolgálták. „Egyes területeken a műszaki háttér felszámolása, az autóbuszpark átlagéletkorát figyelembe véve veszélyeztetheti a menetrendszerű közlekedést, és jelentősen növeli a fenntartási költségeket” – írta Dobi István.

A szakszervezeti közlemény szerint a Gemenc Volánból „kiszervezett” és alvállalkozónál foglalkoztatott munkavállalók jövedelmi helyzete romlott, juttatásaik kifizetése sokszor késik. Az érdekképviseletek az OrangeWays Tolna megyében működő vállalkozásánál is minimumfeltételnek tartják a rendezett munkaügyi kapcsolatokat, ezért a Tolna megyei szakszervezet mellett kiállva felszólítják a tulajdonost, hogy haladéktalanul kezdjenek tárgyalásokat a kollektív szerződés megkötéséről.

A szakszervezetek kezdeményezni fogják továbbá a foglalkoztatási szabályok felülvizsgálatát, mivel álláspontjuk szerint „a jelenlegi szabályozás egyoldalúan a munkaadó érdekeit szolgálja”. Azt szeretnék, hogy „ne lehessen a munkaidőt csökkentve és jelentősen, negyven százalékkal kevesebb bérrel elszámolva a belföldi autóbusz-közlekedés területén alkalmazni rendelkezésre állási időt”. A közlemény leszögezi: a három szakszervezet minden törvényes eszközzel, „végső lehetőségként, ha kell sztrájkkal is” megakadályozza a munkahelyek további csökkentését a régió volántársaságainál.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.