Dobi István tájékoztatása szerint Dávid György munkaviszonyát rendkívüli felmondással szüntette meg a munkáltató, az indoklás szerint azért, mert a KRESZ előírásait súlyosan megsértve okozott kárt. A konkrét esetről úgy tájékoztatott: az autóbuszvezetőként dolgozó szakszervezeti vezető egy díjfizetős útszakaszon úgy közlekedett, hogy az autóbuszra nem fizetett úthasználati díjat, ezért a cégre 60 000 forintos büntetést szabott ki az út üzemeltetője. Dávid György az MTI-nek megerősítette a történteket, és közölte: jogszerűtlennek tartja a felmondást, és munkaügyi bírósághoz fordul. Dobi István megjegyezte: szerintük a fenti esemény figyelmetlenségből adódhatott, bármikor előfordulhat autóbuszvezetőkkel, és ez nem adhat okot a rendkívüli felmondásra.
A koordinációs tanács elnöke közleményében azt írta, hogy a felmondás „kísértetiesen egybeesik” azzal, hogy március 20-án megalakult a Dél-dunántúli Régió Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Koordinációs Tanácsa, amelynek tagja az OrangeWaysnél működő DÁM szakszervezet is. Dobi István elmondta: a szervezet megalakulása után felhívták a figyelmet arra, hogy az OrangeWaysnél a munkáltató és a munkavállalók között nincs rendezett munkaügyi kapcsolat. Leszögezte: a munkáltató jelenlegi lépése tovább mérgesíti a helyzetet, egyben felhívta az OrangeWays vezetését, hogy Dávid György munkaviszonyának megszüntetését azonnali hatállyal vonja vissza.
A Dél-Dunántúli Régió Autóbusz-közlekedési Szakszervezet Koordinációs Tanácsát a Kapos Volán Autóbusz-közlekedési Szakszervezet, az ADU Baranya Megyei Független Szakszervezete és a DÁM Autóbuszvezetők Független Szakszervezete hozta létre, amelyek közlésük szerint együttesen 805 főt képviselnek. A szakszervezetek szerint a Gemenc Volánból „kiszervezett” és alvállalkozónál foglalkoztatott munkavállalók jövedelmi helyzete romlott, juttatásaik kifizetése sokszor késik.
OrangeWaysnél másképp látják
A cég közleménye szerint az elbocsátásra súlyos szabálytalanság miatt került sor. A több mint 50 fő testi épségéért felelős hivatásos gépjárművezetőinknek kiemelt kötelessége a közlekedési szabályok betartása, amelynek hiányában magatartásával akár az utasok életét is veszélyeztetheti. Megjegyzik, hogy az érintett munkavállaló nem első alkalommal követett el súlyos vétséget: 2009-ben fegyelmi eljárás zajlott ellene, mivel megfelelő indok nélkül nem jelentkezett szolgálatra, aminek következtében járatok maradtak ki. A munkavállaló az akkori és a mostani esetben is elismerte felelősségét. A szakszervezetek korábbi kritikájával kapcsolatban az Orangeways hangsúlyozta, hogy a társaságnál létezik hatályos kollektív szerződés, ami megegyezik a korábbi foglalkoztatónál létrejött szerződéssel. Továbbá a Gemenc Volántól átvett dolgozók jövedelmi helyzete nem romlott, sőt ellenkezőleg, a kifizetések összege nőtt. Ezek a kifizetések bizonyíthatóan a törvényes határidőben, vagy azt megelőzően érkeznek meg a munkavállalók számláira.
(MTI, MNO)
Dráma a tetőfokon, a darts-vb legjobb meccsén búcsúzott a titkos esélyes















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!