A Geely a termelésikapacitás-bővítő beruházások költségigényét is beszámítva összesen 2,7 milliárd dolláros költséggel számol a Volvo megvásárlásával kapcsolatban. A termelési kapacitás bővítésének finanszírozási igényét felerészt külföldi, felerészt pedig kínai forrásból kívánja fedezni a Geely.
A Geely a Volvo gazdálkodásának vizsgálatakor riválisa, a Daimler AG és a BMW AG termelésétől messze elmaradó termeléshez képest túl magasnak találta a kutatási és fejlesztési költségeket. Li Shufu ezzel összefüggésben kijelentette: „Meg kell találnunk annak módját, hogyan hasznosíthatjuk jobban a Volvo technológiáját, és a méretgazdaságosság növelésével hogyan csökkenthetjük a költségeket”.
Az elnök a Volvo alkalmazottainak megnyugtatására „testvérinek” minősítette a két vállalat közötti viszonyt, nem „apa-fiú” viszonynak. Rámutatott a Volvo márka identitása megőrzésének szükségességére: „A Volvo észak-európai, svédországi gyökerekkel rendelkezik. A Volvo nem lenne többé Volvo, ha kiszakítanák a talajból” – fogalmazott. „A Geely az Geely, a Volvo az Volvo. A Geely nem fog Volvókat gyártani, a Volvo nem fog Geelyket gyártani” – tette hozzá.
(MTI)
Kreml: Moszkva a Miamiban folytatott tárgyalások nyomán meg tudja fogalmazni álláspontját















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!