Mit hoz a nyuszi?

Az Édességgyártók Szövetsége reméli, hogy az idén húsvétkor is folytatódik az eddigi tendencia, és több minőségi csokoládét értékesítenek majd a boltokban Magyarországon, s nem mérséklődik tovább a teljes ünnepi édességfogyasztás sem.

MNO
2010. 03. 24. 19:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sánta Sándor elnök, a szervezet budapesti sajtótájékoztatóján szerdán elmondta: tavaly húsvét környékén alig csökkent az édességfogyasztás Magyarországon a megelőző három évhez képest, ráadásul az értékesített 890 tonnás összmennyiségen belül már 588 tonnát tett ki a minőségi csokoládé. 2006-ban még a bevonó masszából készült édességekből fogyott több, ezek részaránya azonban folyamatosan csökkent az évek folyamán, 2009-ben már csak egyharmadát tette ki a teljes fogyasztásnak.

Tavaly a húsvéti édességpiac összforgalma valamivel több, mint 2,7 milliárd forint volt; ez kevéssel elmarad a 2008-astól, a korábbi évekénél azonban jóval magasabb. A szövetség adatai szerint az éves piaci forgalom meghaladja a 130 milliárd forintot.

Ami a figurákat illeti, továbbra is a tojás és a nyúl volt a legkelendőbb – tavaly 400, illetve 350 tonna fogyott belőlük –, jóval kevesebbet vásároltak csibét, bárányt, valamint húsvéti zsákokat és ajándékzsákokat. A tojás és a nyúl nagyjából fej-fej mellett végez már évek óta, érdekes azonban, hogy a tojás mindig egy kicsivel megelőzi a nyulat.

További trend figyelhető meg abban, hogy nő a márkázott termékek iránti kereslet, valamint hogy minden évben újabb ízek jelennek meg. Tavaly a válság miatt a kereskedelmi láncok kicsit óvatosabbak voltak, így is került azonban újdonság a polcokra: ilyen volt például a mentolos íz, vagy a drazsékkal töltött nyúl – mondta Sánta Sándor.

A piacot továbbra is a hipermarketek uralják, a szupermarketek fokozatosan zárkóznak fel a csökkenő forgalmú diszkontok mellé – mutatott rá. Az 1992-ben alakult Magyar Édességgyártók Szövetsége a hazai édesipari vállalkozások érdekképviseleti szervezete. A magyar édességpiac több mint 90 százalékát képviseli.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.