Napi hétmillió fontba került a sztrájk

Napi hétmillió fontjába (kétmilliárd forintba) került a British Airways (BA) légitársaságnak az utaskísérők hétfőn éjfélkor befejeződött háromnapos sztrájkja – közölte a cég.

MNO
2010. 03. 23. 6:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BA a hétfői utolsó sztrájknap után a Londoni Értéktőzsdén közzétett tájékoztatójában azt írta: eddigi összesítése alapján a szombaton kezdődött munkabeszüntetés első két napján a hosszú távú járatok 78 százaléka, a rövid távúak – belföldiek és európaiak – 50 százaléka közlekedett. A társaság első kimutatásai szerint hozzávetőleg hasonló volt a megoszlás a hétfői sztrájknapon is. A British Airways – amely a Malévval együtt a oneworld globális légi szövetség tagja – hétfőn a három budapesti járatpár közül egyet közlekedtetett, a másik kettőt törölte. A közlekedő budapesti járatot hétfőn a holland Transavia légitársaság üzemeltette a BA nevében, Boeing 737-es repülőgéppel.

A British Airways kedd hajnali kiírása szerint a keddi menetrendben szereplő három budapesti járat közül is töröltek egyet, a 866-os járatszámút. A BA már korábban közölte, hogy az áthúzódó hatások miatt a sztrájk után is lehetnek fennakadások a forgalomban. Szerdára azonban már mindhárom budapesti járat üzemeltetését jelezte a vállalat. A legnagyobb brit szakszervezet, a Unite, amely a BA több mint 13 ezer utaskísérőjéből 12 ezret képvisel és sztrájkjukat szervezte, a következő hétvégére ugyanakkor újabb, ezúttal négynapos sztrájkot tervez, ha addig nem sikerül rendezni a bér-, létszám- és munkaszervezési vitát a cégvezetéssel.

A munkajogi viszály előzményeként a súlyos anyagi gondokkal küszködő British Airways vezetése tavaly novemberben két évre befagyasztotta az utaskísérők bérét, háromezret közülük részmunkaidős foglalkoztatásra helyezett át, és csökkentette a hosszú távú járatok légi kiszolgáló személyzetének létszámát. A szakszervezet szerint a cég ezzel munkaszerződéseket sértő módosításokat kényszerített az utaskísérői állományra, előzetes konzultáció nélkül.

A British Airways vezetése azután kezdett drasztikus takarékossági programba, hogy a társaság eddigi legrosszabb üzleti félévét zárta tavaly szeptemberben: adófizetés előtti vesztesége 292 millió font (90 milliárd forint) volt. Ez azt jelenti, hogy a BA percenként több mint ezer font veszteséggel működött. A decemberrel zárult negyedévről további 50 millió font adó előtti veszteséget jelentett a cég.

(mti)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.