A toalettpapír, a fogkrém, a szappan, az arc- és szemránckrém eladása értékben és mennyiségben is nőtt az idei év elején 2009 első két hónapjához képest. A közleményben kiemelik, hogy a fogkrémek forgalma 11 százalékkal, míg a toalettpapírok eladása 6 százalékkal növekedett értékben.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum éves forgalma meghaladja a 300 milliárd forintot. A legutóbbi tizenkét hónap során, 2009. márciusa és 2010. februárja között értékét tekintve a kiskereskedelmi eladás 1 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva. Mennyiségben 3 százalék csökkenést regisztráltak, ám az idei első két hónap javuló tendenciát jelez – jegyzi meg a cég.
A fogyasztók többsége a kiskereskedelmi láncoknál vásárol e termékekből, a vegyiáruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké – állapítják meg.
A hipermarket kategória stabilan tartja vezető pozícióját az eladásokban; az értékben mért forgalomból 38 százalék jutott e bolttípusra 2010. január-februárban, amely változatlan érték a tavalyi első két hónaphoz képest.
A drogériák eladáson belüli mutatója ugyanakkor 25-ről 26 százalékra nőtt tavaly január-február óta. A szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló boltkategória stabilan 18 százalék eladási arányt mutatott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladásában – közölte a Nielsen.
(MTI)
Halálos karambol szenteste, teljesen útzár az érintett szakaszon















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!