Hibrid autót vesznek a legtöbben

A Toyota Prius a legnépszerűbb autó Japánban: márciusban az előző évi 5.997-nek közel hatszorosára, 35 546 darabra nőtt a hibrid üzemeltetésű Prius forgalma – derül ki a japán autókereskedők szövetségének statisztikáiból.

MNO
2010. 04. 06. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Prius már a 11-ik hónapja vezeti a havi eladási listát, és ezzel első alkalommal került hibrid jármű az éves eladási ranglista élére is. A 2009-es (2010 márciusában zárt) pénzügyi évben a Toyota 277.485 Priust adott el, közel négyszer annyit, mint az előző pénzügyi évben. Az előző évi bázis értéket a pénzügyi-gazdasági krízis hatása nyomta le, az idei adatot pedig a kormány autóvásárlás ösztönző intézkedései emelték meg. A két torzító hatás kiegyenlítődésére májustól lehet számítani, különösen a februári visszahívások tekintetében.

A Toyota februárban 223.068 hibrid autó, közöttük a legújabb Prius modell visszahívását jelentette be Japánban. A világon összesen 8,5 millió autót rendelt vissza javításra a Toyota. A Prius esetében Japánban három-hat hónapot kell várni a megrendelt modellre. Az idén februárban 27.008 Priust adtak el Japánban, míg tavaly februárban 4.524 darabot. A március havi és a 2009-es éves eladási lista második helyén a Prius vetélytársa, a Honda FIT áll, 23.076-os márciusi és 173.154 darabos éves eladási számmal.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.