Cservenák Helga, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (PMRFK) alosztályvezetője, egy Szentendre és Pilisszentlászló között található autós pihenőben tartott sajtótájékoztatón azt mondta: a motoros szezon indulásával fokozottan ellenőrzik a kétkerekű járműveket. Nemcsak a jármű műszaki állapotát és a motoros esetleges ittasságát, hanem a felkészültséget is ellenőrzik. A rendőrök szórólapokat osztanak, amelyben a KRESZ változására hívják fel a figyelmet, sőt vezetéstechnikai tanácsokkal is ellátják a járművezetőket, de azt is ismertetik, hogy ingyenes vezetéstechnikai tanfolyamokon vehetnek részt.
A százados felhívta a figyelmet arra, hogy a múlt évben Pest megye területén 174 motoros baleset történt, és 17-en haltak meg az utakon, míg idén már két motorkerékpáros vesztette életét. Az alosztályvezető azt mondta: sokszor „karosszéria nélküli ámokfutóként” viselkednek a motorosok, ezért minden ellenőrzésnél felhívják a figyelmet arra, hogy „a közút nem versenypálya”. Megjegyezte, Szentendre környékén, a motorosok által kedvelt szerpentines utakon minden évben több súlyos baleset történik, és ezen az útszakaszon tavaly két ember halt meg.
Közölte, hogy a közúti balesetek 50 százalékában nem a motorosok a hibásak, hanem a gépkocsivezetők nem figyelnek a kétkerekű járművekre, nem adják meg az elsőbbséget. Az említett útszakaszon, illetve a megye más részein naponta tucatnyi motoros rendőr járja az utakat, és tart ellenőrzéseket. A vasárnap 10 órakor indult akció során már több mint 150 motorost ellenőriztek a rendőrök. Cservenák Helga a leggyakoribb szabálysértések között a gyorshajtást, a védőfelszerelések hiányát említette, illetve azt, hogy a motorkerékpárosok jogosítvány nélkül, vagy nem megfelelő kategóriába sorolt engedéllyel vezetnek.
A sajtótájékoztatón egy kaszkadőr segítségével bemutatták, hogyan történik egy baleset a csúszós úttesten. Erdős Csaba kaszkadőr elmondta, egy hónapja már kapható Magyarországon is az motoros légzsák, amely esés esetén a ruházat alatt levegővel töltődik fel, védve a nyakat, a gerincet és a felsőtestet a komolyabb és maradandó fogyatékosságot okozó sérülésektől.
Dudás Zoltán, egy 41 éves motoros a sajtótájékoztatón felidézte, hogy tavaly május 19-én a cinkotai HÉV-átjáróban szenvedett utasként motoros balesetet. Barátja, a jármű vezetője meghalt, ő pedig azóta nem tud járni. Elmondása szerint 10 hónap alatt 19 alkalommal operálták lábait, most tanul újra járni, és mint fogalmazott, példája intő jel lehet minden motorosnak, annak ellenére, hogy a balesetet egy személygépkocsi vezetője okozta.
Sem útvonal, sem tábla nem adja meg az elsőbbséget, egy motorosnak kétszer jobban kell figyelnie, és az úton csak magára számíthat – mondta a balesete óta tolókocsival közlekedő Dudás Zoltán.
(MTI)
Szalai Attila csapatkapitányként nagyot hibázott, klubja egyből száműzné















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!