Még a héten kiírhatja újabb járműbeszerzési tenderét a Volánbusz Zrt. – értesült a Népszava. Lapunk kérdésére Mogyoróssy Tibor, az Alfa Busz tulajdonosa megerősítette, hogy a hónap közepén az ITDH és a nemzeti vagyonkezelő a Magyar Buszgyártók Szövetségéhez (Mabusz) fordult, és kérte, hogy szempontokkal segítsen egy rövidesen kiírandó tendert. Emlékezetes, hogy a Volánbusz egy kínai buszgyártó termékét hozta ki három tenderfordulót követően is, annak ellenére, hogy a Mabusz a Volvo-alvázon, de magyar munkavállalókkal és magyar beszállítókkal elkészített Alfa Busz termékét műszaki paramétereiben kedvezőbbnek, árában olcsóbbnak találta versenytársánál.
A Volánbusz Zrt. a tender legutóbbi lezárásakor ismét a kínai Xiamen King Long United Automotive Industry Co. buszát hirdette ki győztesnek a tavaly márciusban kiírt 60 + 40 autóbusz beszerzésére pályázaton. A kiíró azonban visszavonta a pályázatot, úgymond az alaptalan vádaskodással terhelt sajtókampány hatására. Az előzmények ismertek: az amerikai igazságügyi szervek márciusban közzétették, a Daimler többek közt magyar kormányilletékeseket is megkent, hogy az állami cégek Mercedes– Benz autóbuszokat vásároljanak. Kiderült, hogy a Volánbusz 32 járművet vett meg 2005-ben úgy, hogy mindössze hatnapos határidővel írta ki a közbeszerzési eljárást.
A most ismét megjelentetni kívánt pályázat összesen háromszor került a Közbeszerzési Döntőbizottság elé. Először még tavaly, a kétfordulós tender első szakaszának végén fordult a bizottsághoz az Alfa Busz, mivel az ajánlatkérő érvénytelennek minősítette a jelentkezését. A fellebbezés után a Volánbusz ismét érvénytelenné nyilvánította az Alfa pályázatát, mert szerinte nem volt megfelelő a megajánlott busz fordulóköre.
A pályáztatás elhúzódása azonban kínos helyzetbe hozta az Alfa Buszt. A múlt hét végén csődbe ment a március eleje óta csődvédelem alatt álló cég. A cégtulajdonos lapunknak elmondta, hogy a csőd nem jelenti a Volvótól vásárolt technológia elvesztését. Az Alfa Busz Volvo-alvázakra fejlesztett ki járműveket, ezeket a Volvo jóváhagyta, ezek a típusbizonyítványok az Alfa tulajdonát képezik, és ezeket nem veszítette el – fejtegette Mogyoróssy Tibor. Ezzel az egyik, laptársunkban megjelent hírt kívánta cáfolni, amely szerint lemondott volna a Volvo-alapú technológiáról.
Kartellvád Volán-beszállítók ellen. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) előzetes értesítés nélküli helyszíni szemlét tartott a Color Tours Idegenforgalmi és Szállítmányozó Kft., a Kontakt-Busz Közlekedési Tanácsadó és Szolgáltató Kft., valamint a T & J Busz Projekt Kft. székhelyén. A versenyhivatal rendelkezésére álló adatok alapján alaposan feltehető, hogy nevezett vállalkozások előzetesen tárgyaltak és megállapodtak a Volánbusz Zrt. által 2007–2009-ben, jellemzően a „Menetrendszerű, közforgalmú autóbuszvonalak alvállalkozásba adása” tárgyában kiírt eljárásokban követendő pályázói magatartásokról. A cégek megállapodtak a várható nyerteseire és ezzel együtt az árakra. A GVH azt is feltételezi, hogy ezt a magasabb szolgáltatási ár érdekében tették a megállapodásban részt vevő vállalkozások.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!