A bizottsági meghívó azokra a sajtóhírekre hivatkozik, miszerint a Malév visszaállamosítása során derült fény arra, hogy a korábbi tulajdonos, az AirBridge Zrt. a Magyar Állam számára kikötött 32 millió eurós bankgaranciát a Malévra terhelte, s a Malév által az orosz Vnyesekonombanknak nyújtott, azonos összegű viszontgarancia felveti a hűtlen kezelés gyanúját.
A magyar és az orosz kormány február 26-án állapodott meg a Malév további sorsáról. A magyar állam tőkeemeléssel és adósságok tőkévé konvertálásával 95 százalékos tulajdonhoz jutott a légitársaságban, míg a korábbi tulajdonos, az AirBridge, amelynek 49 százalékos tulajdonosa a Vnyesekonombank, 5 százalék részesedést tudhat a magáénak.
A megállapodás szerint a Malév 32 millió euró garanciát kifizet a Vnyesekonombanknak abból a garanciából, melyet a légitársaság az AirBridge-nek, a korábbi tulajdonosnak adott az orosz bank felé fennálló tartozásaira. Ennek fejében az orosz bank lemond a garancia fennmaradó részéről. A megállapodás szerint az orosz bank ugyanekkora, 32 millió euró összegű hitelt nyújt a Malév számára a többi hitelhez hasonló kondíciókkal: végtörlesztés, hathavi Euribor plusz 500 bázispont kamat, ötéves futamidő. A megállapodásról szóló kormányhatározatban szerepel az, hogy a Malév fenntartja a jogot arra, hogy a garancia alapján történt kifizetések jogosságát vitassa, és az így kifizetett összeget bíróságon visszakövetelje.
(MTI)
„Nézd meg a saját szemeddel! tiszacsomag.hu” – új honlap indult, ahol megtudhatja, mit tervez a Tisza Párt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!