A CE (Conformité Européenne)-jelölés feltüntetésével a gyártó saját, kizárólagos felelősségére kijelenti, hogy a termék megfelel valamennyi rávonatkozó jogi követelménynek, mindenekelőtt az egészségügyi, a biztonsági és a környezetvédelmi előírásoknak.
A CE-jelölés azt tanúsítja, hogy a terméket a forgalomba hozatal előtt megvizsgálták, valamint a gyártó meggyőződött arról, hogy a termék megfelel az érvényes irányelvek által előírt valamennyi lényeges rávonatkozó követelménynek, vagy megvizsgáltatta a terméket egy bejelentett megfelelőségértékelő szervezettel.
A jelölést nem kell valamennyi az EU-ban értékesített terméken feltüntetni, összesen mintegy 23 különböző termékkategóriára – például játékszerekre, elektromos fogyasztási cikkekre, gépekre, egyéni védőeszközökre és liftekre – érvényes.
A tájékoztató kampány keretében többek között 30 információs rendezvényt, szemináriumot tartanak Európa-szerte gazdasági szereplők, szakmai szervezetek, fogyasztói szervezetek és újságírók számára. „Gondoskodnunk kell arról, hogy a CE-jelölés jobban bekerüljön a köztudatba, és nőjön a belé vetett bizalom. Kampányunk célja, hogy az emberek jobban megértsék, mit is jelent a CE-jelölés, és miért van szükség a használatára” – idézi a közlemény Antonio Tajanit, az Európai Bizottság alelnökét, vállalkozáspolitikai és ipari biztost.
(MTI)
Elsöprő erejű támadásról számolt be az orosz védelmi minisztérium















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!