The Guardian (www.guardian.co.uk)
A lányok már négyéves koruktól okosabbnak tartják magukat – derül ki brit kutatók felméréséből a The Guardian írása szerint. Ezt az axiómát hét-nyolc éves korukra a fiúk is teljességgel elfogadják – a tudósok szerint ez lehet az egyik oka a nemek közti tudásszakadék kialakulásának és mélyülésének.
A szakadék bizonyosan létezik: a kicsivel több, mint egy hete nyilvánosságra hozott GCSE-eredmények (ez nagyjából az érettségi vizsgának felel meg) azt mutatják, hogy a lányok 72,6 százaléka vette sikerrel az akadályt, míg a fiúk közül csak 65,4 százalék mondhatja ezt el magáról. Tavaly ugyanez az arány 70,5 és 63,6 volt. Erre a jelenségre kerestek választ a kutatók, és most úgy vélik, megtalálták. A nemi elvárások és sztereotípiák veszélye című tanulmány azt állítja, a tanárok nagyobb elvárásokat támasztanak a lányokkal szemben, ami jobb teljesítményre és viselkedésre ösztönzi őket, míg a fiúk, akiktől az oktatók kezdettől fogva rosszabb eredményt várnak, éppen ezért nem teljesítenek a képességeiknek megfelelően.
A kutatók 238 4-10 éves gyermek bevonásával jutottak erre a megállapításra. „Ez a gyerek nagyon okos”, „ez a gyerek csendben ül, míg a tanár kinyitja a naplót” – efféle megállapításokat olvastak fel a kísérleti alanyoknak, és arra kérték őket, mondják el, lányt vagy fiút képzelnek maguk elé a leírás alapján. A lányok minden életkorban a saját nemüket tartották okosabbnak, jobb tanulónak és odafigyelőnek. A négy-hét év közti fiúk még fele-fele arányban választottak lányt és fiút jobb tanulónak, hétéves kor után azonban már ők is a lányokkal értettek egyet.
Egy másik kísérlet során 140 tanulót két csoportra osztottak. Az első csoporttal a kutatók közölték: a fiúk nem érnek el olyan jó eredményeket, mint a lányok, míg a másodiknak semmit nem mondtak. Ezután mind a 140 gyermeket matematikai és írás-olvasási gyakorlatoknak vetették alá. A tudósokat is meglepte az eredmény: az első csoportba tartozó fiúk lényegesen rosszabbul teljesítettek, mint azok, akik nem hallottak a női felsőbbrendűség elméletéről.
Mi lehet a megoldás? A kutatók szerint a tanároknak el kellene kerülniük a nemi sztereotípiák alkalmazását az oktatásban, nem szabadna többé „buta fiúkról” és „fiús csínyekről” beszélni, de azt sem ajánlják, hogy a tanítók a lányok példamutató magatartását állítsák a rosszalkodók elé. A tudósok szerint a lányok magabiztossága mögött a feminizmus előretörése állhat, míg a fiúk a jó viselkedést és a jó tanulást lányos attribútumnak vélik, gyakran ezért is igyekeznek ezeket elkerülni.
CNN (www.cnn.com)
Több mint 400 év börtönre ítélték a „Dobozvágót”. A kaliforniai üzleteket két éve rettegésben tartó késelő hat nőt támadott meg ámokfutása során.
Charles Juan Proctort végül 22 vádpontban – köztük rablás és gyilkossági kísérlet vétségében – találta bűnösnek Los Angeles megye államügyésze, majd ítélte 433 év börtönre és tizenegyszeres életfogytiglanra a Long Beach megye fellebbviteli bíróságán székelő Gary Ferrari bíró. Proctort ezenfelül 58 ezer dollár kártérítés megfizetésére kötelezték két nő felé, akiket a nyakukon késelt meg. „Ön hihetetlenül erőszakos és veszélyes emberi lény. Az áldozatokkal szemben tanúsított magatartása megvetést érdemel – mondta a bíró az ítélet kihirdetésekor. – Amit ezekkel a nőkkel tett, az megbocsáthatatlan. Nem engedhetem, hogy valaha is újra Long Beach, sőt az ország utcáira lépjen.”
A férfit a rendőrség nevezte el Dobozvágónak, miután főleg ezzel az eszközzel támadta meg áldozatait.

Az egész internet Magyar Péteren röhög - mutatjuk a legjobb mémeket