Talpra álltak az európai kereskedelmi televíziók

A nagy európai kereskedelmi televíziós csoportok bevételi mutatói visszatértek a válság előtt tapasztalható szintekre – erre a következtetésre jutott az európai bizottság audiovizuális ügyekért felelős szervezete (European Audiovisual Observatory – EAO).

MNO
2010. 09. 13. 14:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hétfőn megjelent tanulmányában a 12 legnagyobb társaság, többek között a brit Sky, a luxemburgi RTL-csoport, az olasz Gruppo Mediaset, a francia Vivendi és az ugyancsak brit ITV első félévi eredményeit hasonlította össze az EAO. Ezek szerint a 12 elemzett cégcsoport összesen 17,6 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2010 első felében, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző évi 16,1 milliárdhoz képest. Két évvel korábban, 2008 első felében ugyanez az adat a mostanihoz hasonló, 17,6 milliárd euró volt.

A legerősebb bevételnövekedést azok a vállalatok érték el, amelyek elsősorban reklámbevételekkel finanszírozzák működésüket, s így a legjobban megérezték a 2008–2009. évi gazdasági visszaesést. Mai árfolyamon számolva a lengyel TVN (18,9 százalék), az olasz Mediaset (16,7 százalék), a francia TF1 (13,7 százalék) és a brit ITV (8,6 százalék) bevétele nőtt a legjobban az előző év hasonló időszakához képest.

A „fizetős” csatornákat kínáló médiacsoportok sikeresebben vészelték át a válságot, ám 2010 első félévi eredményeik vegyes képet mutattak. Az árbevételét tekintve legnagyobb európai szolgáltató, a British Sky Broadcasting Ltd. 10,2 százalékkal növelte bevételeit, míg a spanyol Prisa-csoport – egyedüli visszaeső vállalatként – 12,8 százalékos bevételcsökkenést szenvedett el. Ebben az időszakban a francia Vivendi-csoport 3,1, míg a német Sky Deutschland 1,6 százalékkal növelte eladásait.

Az EAO, amelynek 36 tagállama van, az Európai Bizottság fennhatósága alatt végzi tevékenységét. Céljai között szerepel az audiovizuális médiapiaci információk közvetítése, valamint a piac átláthatóságának növelése.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.