Az amerikaiak fele szerint nehéz munkát találni

A vártnál kevésbé javult az amerikai Conference Board gazdaságkutató intézet októberi fogyasztói bizalmi mutatója.

MNO
2010. 10. 26. 18:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az októberi index 50,2 pontra emelkedett. A szakértők 51,0 pontot vártak a szeptemberi 48,6 pont után. A jelenlegi helyzet megítélését jelző részmutató 23,9 pontra nőtt a szeptemberi 23,3 pontról. A hathavi várakozások alindexe a szeptemberi 65,5 pontról 67,8 pontra emelkedett. A „nehéz-e munkához jutni?” kérdésre a felmérésben részt vevők 46,1 százaléka felelt igennel, többen a szeptemberi 45,8 százaléknál. Csökkent, 3,5 százalékra zsugorodott a szeptemberi 3,8 százalékról azoknak az aránya, akik szerint „van bőven munkahely”.

A több munkahelyre számítók aránya 14,5 százalékról 14,1 százalékra mérséklődött. Azoknak az aránya pedig, akik kevesebb új munkahelyet várnak, 22,6 százalékról 22,0 százalékra csökkent. A következő hat hónapra a megkérdezettek 9,1 százaléka várt bérnövekedést. Ez az arány a múlt hónapban nagyobb, 10,3 százalék volt. A bércsökkenésre számítók aránya eközben 16,3 százalékról 15,0 százalékra csökkent. A szakértők szerint egy-két év múlva kapaszkodik csak vissza a 90 pontos, egészségesnek tartott szintre az amerikai fogyasztói bizalom.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.