Autógyártó konszernek és beszállító cégek eurómilliárdokat fektetnek be az országban – mutatott rá a napilap. Felidézte: az Opel szeptember végén bejelentette, hogy félmilliárd eurós beruházással bővíti szentgotthárdi gyárát, majd három nappal később az Audi közölte, hogy 900 millió euróért fejleszti győri telephelyét. A győri ezernyolcszáz, a szentgotthárdi fejlesztés ezer munkahelyet teremt, Budapest emiatt mélyen a zsebébe nyúl támogatásokért, a gazdasági sajtóban a befektetési összeg akár öt százalékáig terjedő támogatásról jelentek meg találgatások – állt a cikkben. De a kormány azt reméli, hogy az állami szubvenció néhány év alatt megtérül a nagyobb adóbevételek és a vásárlóerő javulása révén.
Magyarország tudatosan választotta ki az egyik leginkább támogatásra érdemes ágazatként az autógyártást. A cél az országot „a régió legjövedelmezőbb és legversenyképesebb befektetési helyévé tenni” – idézte az osztrák lap Orbán Viktor miniszterelnököt. 2009-ben Magyarország az összeszerelt gépjárművek számát (180 500) tekintve még messze elmaradt például Csehország (967 760) vagy Szlovákia (461 340) mögött, ez azonban hamarosan megváltozhat – mutatott rá a lap a Mercedes, az Audi és a Suzuki termelési terveit említve. A Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kommunikációs vezetője, Dirk Wölfer szerint minden bizonnyal szerepet játszik a költségtényező is a befektetéseknél. Magyarországon alacsonyabbak a bérek, mint például Belgiumban, emellett magasan szakképzett a munkaerő, minden szükséges szolgáltatót és befektetőt megtalál az autógyártó, „tökéletes a környezet”.
A válság végének körvonalazódásával a beszállítók is növelik befektetéseiket – írta a szerző, példaként említve többek között a Hankook rácalmási és a Bosch miskolci üzemének bővítését. Az alkatrészgyártók erősödő jelenléte „önjáró hatást” vált ki, az autókonszernek szempontjából elérte a „kritikus tömeget”, amitől egyszerűen érdekessé válik a befektetési helyszín – vélekedett Wölfer. A havi 712 euró bruttó átlagkereset és a több mint tízszázalékos munkanélküliség miatt Magyarország munkaadói szemszögből is érdekes a befektetőknek. Egyes ipari vonzáskörzetekben viszont, mint Budapest vagy Győr, már nagyon keresett a szakképzett munkaerő, egyes cégek ezért tudatosan vidéken terjeszkednek, ahol nem olyan nagy az elvándorlás „szívóhatása”. A nagy konszernek, mint az Audi vagy a Mercedes, emellett tudatosan keresik az együttműködést a helyi főiskolákkal, hogy kiképezzék és időben magukhoz kössék a szükséges szakembereket – írta a Die Presse.
(MTI)

Lefejelte a feleségébe belekötő részeg férfit, vádat emeltek ellene