Marketingcélokat is szolgál az új borcentrum

A Pannon Borrégió borainak piacra jutását segíti az a borturisztikai centrum, amely szerdán nyílt Pécsett, a Vince Utcai Kreatív Inkubátorházban.

MNO
2010. 10. 20. 19:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Győrffy Zoltán, a Dél-dunántúli Borturisztikai Klaszter menedzsere az MTI-nek elmondta: a centrumban a borturisztikai szolgáltatókat, szakmai szervezeteket, vállalkozásokat tömörítő klaszter, a Pécs-mecseki Borút Közhasznú Egyesület és a Pécsi Borozó című ingyenes borászati szaklap szerkesztősége kapott helyet. „A 30 ember egyidejű befogadására alkalmas intézmény kiváló helyszíne lehet borkóstolóknak, borklubok rendezvényeinek, s egyebek mellett termelők és a borkedvelő közönség képzéséinek is” – tette hozzá. Kitért arra, hogy a borturisztikai centrum szolgáltatásai közé tartozik még a termék- és szolgáltatásfejlesztés, turisztikai csomagok összeállítása, hazai és külföldi rendezvényeken közösségi megjelenések szervezése, a borturisztikai kommunikáció fejlesztése, továbbá az általános borturisztikai információs szolgáltatás.

„A klaszter és a központ működéséhez 2012 áprilisáig mintegy 40 millió forint áll rendelkezésre, a pénz nagy részét a Pécs-mecseki Borút Közhasznú Egyesület nyerte a Dél-dunántúli Operatív Program pályázatán” – mondta el a menedzser, aki reményét fejezte ki, hogy a centrum ezt követően önfenntartóvá válik. Győrffy Zoltán utalt arra, hogy a pécsi, szekszárdi, villányi és tolnai borvidékből álló Pannon Borvidéki Régiót 2008. novemberében hozta létre a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, feladatául pedig a marketing egységesítését, a fajták összehangolását és a borrégió országos képviseletét jelölte meg.

A menedzser hangsúlyozta: a klaszter és a borturisztikai centrum jelenleg a régió mintegy 100 bortermelőjével áll kapcsolatban, és várható, hogy számuk emelkedni fog. Úgy vélte: a borturisztikai centrum segítheti a kisebb, minőségi borokat előállító termelőket abban, hogy ismertté váljanak és részt vehessenek olyan bemutatókon, amelyek költségeit eddig önállóan nem tudták előteremteni. Schmidt Győző, a klaszter elnöke a megnyitó ünnepségen hangsúlyozta: a 22 magyarországi borvidék összesen akkora, mint egy nagyobb bortermelő ország egyetlen borvidéke, ezért a magyar borászoknak érdemes összefogniuk, ha termékeiket nemcsak a hazai, hanem a külföldi piacon is értékesíteni szeretnék.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.