A projekt magába foglalja a vasúti infrastruktúra fejlesztését, a kapacitás és a biztonság növelését. A felújítást követően a szakasz megfelel majd a modern közlekedési rendszerekkel szemben támasztott európai követelményeknek. A vasútvonal Tárnok- Székesfehérvár közötti szakaszán már előrehaladtak a kivitelezési, felújítási munkák, a Budapest-Kelenföld közötti szakaszra pedig rövidesen kiírják az ajánlati felhívást. Az ország második legforgalmasabb, – a Boba és Budapest közötti nemzetközi forgalmat, valamint a Balaton és a Velencei-tó nyári utasforgalmát is lebonyolító vasútvonalán naponta irányonként több mint 100 vonat közlekedik.
A szakasz sem a szerelvények tengelyterhelése, sem megengedett hosszúsága, illetve a vonatbefolyásoló rendszer tekintetében nem felel már meg az európai elvárásoknak. Emiatt jelentős hosszon sebességkorlátozás van érvényben, megnőtt a menetidő, gyakoriak a késések. Az állomások peronjai nem elég szélesek, az állomások balesetveszélyek. A felújítás során átépítik, s óránként 160 kilométer sebességgel való közlekedésre teszik alkalmassá Budapest-Kelenföld-Tárnok és Tárnok-Székesfehérvár között a vasúti pályákat, európai vonatbefolyásoló biztonsági rendszert telepítenek, felújítják a vonalszakasz villamos- és távközlő rendszert, s részben felújítják a Budapest-kelenföldi állomást. Továbbá akadálymentesítik az állomásokat, s 20 kilométeres szakaszon a kapacitáshiány megszüntetése végett második vágányt építenek ki.
(MTI)
Felborult egy kamion, sok sertés odaveszett a balesetben















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!