Ismertetése szerint április 1-jétől nyolc vidéki városban – Debrecenben, Egerben, Győrben, Kaposváron, Kecskeméten, Szegeden, Székesfehérváron és Zalaegerszegen – nyíltak a fogyasztók számára ingyenesen elérhető tanácsadó irodák; a debrecenit és az egrit szerdán hivatalosan is átadták, de húsvétig a többi iroda avatására is sor kerül. Szász Károly hozzátette: évente 200 ezer pénzügyi panasz keletkezik az országban, amelyek nagy része a panaszos és a szolgáltató között közvetlenül rendeződik.
Rácz Róbert hajdú-bihari kormánymegbízott elmondta: az államnak is van felelőssége abban, hogy polgárai pénzügyi biztonságban legyenek, s helyreálljon a bizalmi viszony a pénzügyi szolgáltatók és a polgárok között. A politikus szerint a hatóságok és a civil szervezetek együttműködése hozzájárulhat ahhoz, hogy „a fogyasztók felnőjenek a szolgáltatókhoz”.
Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója arról tájékoztatott, hogy tavaly összesen 110 ezer panaszbejelentés érkezett a hatóságukhoz, amelyek 10 százaléka pénzügyi jellegű volt. Együttműködésük a PSZÁF-fal a fogyasztói tudatosságot is erősíti – fűzte hozzá.
Hajnal Zsolt, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének (FOME) elnöke kifejtette: a vidéki irodákat konzorciumban működtetik két másik civil szervezetettel és a hatóságokkal a megyei kormányhivatalok épületeiben. A nyolc vidéki iroda működtetése az idén 30 millió forintba kerül – tette hozzá az MTI érdeklődésére Szász.
(MTI)
Napi balfék: Magyar Péterék közleményt adtak ki