Rendkívül szoros a határidő, 2015-ig kell befejezni a munkát

A Budapest Közlekedési Központ (BKK) beruházási igazgatója szerint szoros, de tartható a 2015-ös határidő arra, hogy új közbeszerzést írjanak ki 4-es metró szerelvényeire, és időben le is tudják zárni. Somodi László erről a Fővárosi Közgyűlés városfejlesztési és környezetvédelmi bizottságának hétfői ülésén beszélt. <br /><br /><strong><a href="http://www.mno.hu/portal/785800" target="_blank">• A „tűzoltás tűzoltása”: félmilliárdot előlegez meg a főváros</a></strong>

MNO
2011. 05. 23. 13:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azt mondta, a szakma szerint könnyen előfordulhat, hogy nem sikerül úgy elkezdeni az új járműbeszerzést, hogy a szerelvények 2015-ig forgalomba is álljanak. Ennyi idő alatt nehéz új szerelvényeket legyártani – tette hozzá. Közölte azt is, hogy kedvezőbb helyzetben lennének, ha tárgyalásos közbeszerzési eljárást indítanának, de ezt az unió nem támogatja. A metrónak viszont 2015-ig el kell készülnie, ellenkező esetben Budapestnek vissza kell fizetnie a kapott EU-támogatást.

Somodi László a bizottság ülésén a BKK járműfejlesztési koncepciójáról is beszámolt. Mint mondta, a járműállomány elavult, a kötött pályás szerelvények esetén igénybe lehet venni uniós forrást, erről a közgyűlés korábbi ülésén már döntést hozott. Az autóbuszoknál viszont elmondása szerint nem állnak rendelkezésre közösségi források, ezért vagy a város maga vesz új buszokat, vagy külsős cégektől vásárolja meg a szolgáltatást. Hangsúlyozta, hogy a városnak az előbbire nincs pénze, ezért a külső cég megbízása jöhet szóba, ehhez üzleti modellt kell kialakítani, ami jelenleg is folyamatban van. Hozzátette: ehhez rendezni kell a BKV közszolgáltatási szerződést is, amely most nem EU-kompatibilis, és 2012-ben lejár.

Amíg az új járművek nem állnak forgalomba, a BKV az idén többet is felújít, illetve használt járműveket szerez be. A fővárostól kapott 11 milliárdos támogatásból használt MAN trolikat, illetve Van Hool szóló autóbuszokat vásárolnak, és 12 villamosvonalon végeznek vágányfelújítási munkákat.

A BKV tavaly október 20-án bontotta fel azt a szerződést az Alstommal, amelyet a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására kötöttek még 2006-ban. A felmondás oka az volt, hogy az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.