A híd gergelyiugornyai oldalán tartott csütörtöki sajtótájékoztatón Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta: a fejlesztés 3,8 milliárd forintnyi kötelezettségvállalást igényelt a tárca részéről, ez tette lehetővé az építkezés elindítását. A kétsávos, nagy forgalomnak kitett, régi Tisza-hidat 1949-ben helyezték forgalomba, állapota azóta leromlott: 2006-ban sebesség-, 2007-ben pedig súlykorlátozást vezettek be, jelenleg pedig csak egyszerre csak egy sávon haladhat rajta a forgalom. Az átkelő felújítása az acélszerkezet és a pillérek állapota miatt gazdaságtalan lenne, ezért született döntés egy új híd építéséről – közölte az államtitkár.
Az új, 216 méter hosszú és 15 méter széles II. Rákóczi Ferenc hídon a tervek szerint két forgalmi sávot alakítanak ki, az egyik oldalán járda, a másikon pedig kerékpársáv létesül.
(MTI)
3 ezren tüntettek Magyar Péterrel, pedig 100 ezerre számítottak