Bartha Tamás, Budaörs városépítési osztályának vezetője az itt élő érdeklődőkkel közölte: Újabb építkezések várhatók a város belterületein. A Frank-tanya, Temető utca és Seregélyes utca közötti területén a Pharma Center épít majd raktárbázist, amelyet az Auchan hídról közelíthetnek meg a kamionok, de a beruházók újabb útépítést és korszerűsítést is terveznek. A Porsche Hungaria egy 30 ezer négyzetméter összterületű alkatrészraktárat és logisztikai bázist épít fel az egykori Prímagáz-telep helyén, a Budapark területén pedig egy nagykereskedelmi áruházat húznak fel az M1-es csomópontjának átépítésével. A Terradome telkén egy több tízezer négyzetméteres irodaház épül, és ehhez már megkérték az elvi építési engedélyt az önkormányzattól.
Az új létesítményekhez nyilván parkolókat, kamionbeállókat és belső utakat is létrehoznak majd, eltüntetve zöld területeket, fokozva az egyébként is torlódásokkal terhes autópálya forgalmát és a környezetszennyezést, bevezetve a járművek egy részét Budaörs főutcájára. Helyi lakók szerint az önkormányzat a rosszabbik megoldást választotta az átmenő forgalom elterelésére, amikor úgy döntött, hogy két körforgalom létrehozásával egy lámpás csomópont kialakításával és a főút kiszélesítésével kívánja korlátozni a város belső közlekedését. Emiatt több száz fát vágnak ki a főút és a mellékutcák mentén, hogy a helyüket leburkolják, betemetve a vízelvezető árkokat és szervizutat építve a házak közvetlen közelébe. A beruházáshoz egymilliárd forintot kell elköltenie a városnak az öt és fél millárdos éves költségvetéséből, ezt az összeget azonban a szakértők szerint jobban is felhasználhatná a település – hangzott el a lakossági fórumon.
Mészáros Péter, a Magyar Közlekedési Klub képviselője szerint például elterelő- út építésére és a helyi tömegközlekedés javítására is fordíthatnák a pénzt, így a fákat sem kellene kivágni és az átmenő forgalom sem zavarná a várost. Hasonlóképpen vélekedett Wolf Gábor, a fórum szervezője, aki nehezményezte azt is, hogy a lakosságot nem megfelelően értesítették az átalakításokról, így nem tehetnek semmit annak megváltoztatása érdekében.
Wittinghoff Tamás SZDSZ-es polgármester, aki a települést lényegében a főváros egyik kerületének tekinti, korábban politikai célzatúnak nevezte a lakosság összehívását. A polgármesteri hivatal osztályvezetője most kijelentette: csak a rekonstrukció révén lehet az „egyutcás faluból igazi várost teremteni”, és el kell fogadni, hogy ez áldozatokkal jár. Bartha Tamás elismerte, hogy számos fát kivágnak az útkorszerűsítés miatt, amely egy darabig forgalmi káoszt is okoz, de leszögezte: a kivitelezés alatt is biztosítják a zavartalan közlekedést, és harmincmillió forintot költenek a növényzet visszatelepítésére.

A részeges szegedi karatés rátámadt egy férfira, de olyat kapott, hogy padlót fogott – videó