Hirtelen tömegcikké vált a 30-as években az USA-ban a személyautó. A kevésbé tehetősek képesek voltak ésszerűtlen anyagi áldozatokat is hozni azért, hogy saját kocsijukkal közlekedhessenek. Európa mértéktartóan növelte automobilparkját, a szegényebb keleti országokban pedig még eseményszámba ment, ha a faluban fölbukkant egy csodagép.
Az először a hintókhoz hasonlatos fazont felváltották a zárt kocsiszekrényű, csomagteres, családoknak is alkalmas járművek, amelyeket a gazdasági válságok, majd a háborús időszakok miatt egyre alacsonyabb fogyasztásúnak terveztek. Amerika persze kevésbé takarékoskodott.
Mára a környezetvédők és az energiahordozó-készlet végessége készteti arra a gazdaságilag fejlett országokat, hogy ne tékozolják a nyersanyagokat, s ne szennyezzék a légkört. Ebben a tekintetben Japán jár az élen, vagyis az ott gyártott autók a legkisebbek és a legalacsonyabb fogyasztásúak.
Rejtélyes haláleset történt a XI. kerületben
