Az eredményhirdetésről kiadott dokumentum leszögezte: a hűvösvölgyi végállomást a hat legjobb pályázat közé választotta be az értékelőbizottság a több mint harminc pályaműből. Az UITP a díjjal olyan fejlesztéseket ismer el, amelyek jó példákkal inspirálhatják a teljes tömegközlekedési szektort és hozzájárulhatnak a régiók fejlődéséhez.
A BKV, a Hűvösvölgyi végállomás 1999-es felújításakor a hétszázmillió forintért kialakított átszállási lehetőségek megteremtését, a természeti és műemlékvédelmi követelmények betartása mellett, a legkorszerűbb forgalomirányítási és tömegközlekedési feltételek biztosítását emelte ki pályázati anyagában. A hely megkívánta, hogy az elmúlt századfordulói hangulatot megőrizve újuljon meg a környék.
A beruházó a BKV Rt., a generáltervező a Pro Urbe Kft., a kivitelező a Magyar Aszfalt Rt. volt. A budapesti terminált olyan jelentős fejlesztések mellett díjazták, mint a nyertes madridi buszvégállomás, a barcelonai jegyrendszer, a karslruhei könnyűvasút és a kaliforniai helyi érdekű vasúti rendszer.
A díj ünnepélyes átadására 2002. május 22-én került sor Londonban.
A BKV Rt. kommunikációs osztályának munkatárasa, Kálmán Zsuzsa elmondta: egy munkanapon negyvenezer ember fordul meg a csomóponton. A Hűvösvölgyben épült új, összevont villamos- és autóbusz-végállomás üzemeltetése összhangban az Alkotás utca–Krisztina körúti munkálatok befejezésével 1999. július 7-én indult meg. Az 56-os villamosnak Hűvösvölgyben kétvágányos fejvégállomás áll az utazók rendelkezésére. Csúcsforgalmi időszakban tizenöt szerelvény beosztására került sor, háromperces követéssel. Napközben ötperces gyakorisággal érkeznek a villamosok.
Balesetek okoznak káosz és dugókat a forgalmasabb utakon
