Röviden

–
2002. 06. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csökkenő májusi inflációt jelentett a Cseh Nemzeti Bank. Elemzők szerint igen kedvező gazdasági növekedés mellett Csehországban az inflációs nyomás nem jelentkezik, azonban várhatóan a következő hónapokban ez a felfutási trend megváltozhat. A központi bank által kiadott adatok szerint az infláció tizenkét havi mozgó átlaga 4,3 százalékos volt május végén, az április végi 4,5 százalék után.
***
A 2001. év utolsó harmadában az olasz gazdaság még 0,2 százalékos viszszaesést jelzett a korábbi három hónaphoz képest, míg az idei év első negyedévében 0,2 százalékos GDP-növekedést mértek.
***
Felminősítette a Fitch nemzetközi hitelminősítő Kuvait hosszú távú devizaadósságának besorolását. A kockázatelemző cég a közel-keleti ország devizában mért tartozását az eddigi „A plusz”-ról „AA mínusz”-ra emelte, az indoklásban az volt olvasható, hogy a kőolajexport csökkenése ellenére Kuvaitnak volt a legnagyobb költségvetési és folyómérleg-többlete – jelentette a Reuters.
***
Várakozásoknál rosszabbul viseli a UBS Warburg befektetési bank részvényüzletága a tőkepiacon jelentkező pangást. A Unoin Bank Suisse befektetési szolgáltatásokkal foglalkozó leányvállalata szerint a korábbi 4,52 milliárd dolláros bevételt nem tudják teljesíteni.
***
Tulajdonosi részt vásárol a Moody’s hitelminősítő az oroszországi Interfax Minősítő Ügynökségben. Az amerikai cég húszszázalékos tulajdoni hányadot kíván venni az orosz cégminősítő társaságból.
***
Másfél százalékkal 7,1 százalékra emelte meg az izraeli központi bank (Bank of Israel) a leszámolási ráta mértékét. Az indoklás szerint az izraeli infláció tizenkét hónapos szintje átlépte az ötszázalékos határt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.