Röviden

2002. 06. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Támogatások és központi intézkedések bevezetését tervezi az olasz kormány, hogy megmentse a nemzeti autóipari konszernt, a Fiatot. Római illetékesek szerint az első lépcső a gépjárműadó drasztikus csökkentése, azonban ezzel az intézkedéssel egymilliárd eurótól esik el a központi költségvetés.
*
Tovább terjeszkedik Kelet-Közép-Európában az osztrák OMV olaj- és gázipari társaság. A regionális célkitűzést felvállaló cég a napokban jelentette be, hogy Szerbiában is jelen kíván lenni, majd tegnap közölte, hogy Jugoszláviában 2002 végéig 14 új benzinkutat tervez üzembe helyezni. Romániában a jelenlegi 38-ról még az idén 50-re növelik a benzinkutak számát. A 2007-re tervezett 110 üzemanyagtöltő állomással a román piac 15 százalékát tervezi megszerezni az OMV.
*
Növelte értékesítési volumenét a brit Tesco élelmiszer-forgalmazó társaság. A Magyarországon is jelen lévő áruházlánc 11 százalékkal növelte eladásait az első üzleti negyedévben. A múlt év utolsó negyedében a lánc forgalma 23,65 milliárd font volt az előző évi 20,98 milliárd fonthoz képest.
*
Ellenséges felvásárlási törekvések érezhetők a francia Beghin-Say cukorkonszern körül. Az olasz többségi tulajdonban lévő cukoripari céget a francia cukorrépa-termesztők által alakított konzorcium venné meg, de a vevők túl alacsony árat kínálnak a Beghin-Say részvényeiért.
*
Májusban visszaesett az Egyesült Királyságban regisztrált munkanélküliek száma, ami azért meglepő, mert a számadat 26 éve nem mért szintre zuhant. A publikált adatok szerint az év ötödik hónapjában hétezer fővel 944 600 főre csökkent Nagy-Britanniában a hivatalosan nem dolgozók száma.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.